718 - Φυσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
718
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Δέρρη Βασιλική
Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39705
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Σακελαρίου Κ. & Kιουμουρτζόγλου Ε.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
-
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades718.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Δώδεκα (12) διαλέξεις, τρία (3) σεμινάρια και τρία (3) εργαστήρια.
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Με προσυνεννόηση στο γραφείο 213.

Λέξεις κλειδιά: Physical education, Elementary school, Cognitive, affective, moral Development and Learning, Curriculum, Practice and Assessment, Technology and Learning, linking universities and community.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
- Να διευκρινιστούν και να αναλυθούν οι σκοποί και οι στόχοι της Φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Να αναλυθούν τα διάφορα είδη ανάπτυξης και μάθησης. 
- Να παρουσιαστούν τρόποι σχεδιασμού και υλοποίησης του προγράμματος φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. 
- Να παρουσιαστούν και να εφαρμοστούν τρόποι αξιολόγησης του διδάσκοντα, του προγράμματος και των μαθητών.
- Να παρουσιαστεί και να αξιολογηθεί η σχέση της τεχνολογίας με την ανάπτυξη και τη μάθηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
- Να παρουσιαστεί ο ρόλος της φυσικής αγωγής στην προώθηση της δια βίου άσκησης και υγείας.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Δέρρη, Β. Διάλεξη 1η: Η Φυσική αγωγή στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- Δέρρη, Β. Διάλεξη 2η: Γνωστική ανάπτυξη.
- Δέρρη, Β. Διάλεξη 3η: Συναισθηματική ανάπτυξη.
- Δέρρη, Β. Διάλεξη 4η: Ετερογένεια και πολυπολιτισμικότητα στη Φ.Α.
- Δέρρη, Β. Διάλεξη 5η: Δημιουργία περιβάλλοντος μάθησης, επικοινωνίας και ελέγχου.
- Δέρρη, Β. Διαλεξη 6η: Το πρόγραμμα φυσικής αγωγής: σχεδιασμός και υλοποίηση.
- Κιουμουρτζόγλου, Ε. Διαλεξη 7η: Αποτελεσματική διδασκαλία και αξιολόγησή της.
Εργαστήριο: Διδασκαλία της φυσικής αγωγής στο σχολικό περιβάλλον (1 απλή και 1 διαθεματική διδασκαλία).
- Δέρρη, Β. Διαλεξη 8η: Διαθεματική διδασκαλία στη Φ.Α.
- Δέρρη, Β.

Διαλεξη 9η: Η τεχνολογία στην εκπαίδευση των παιδιών.
Εργαστήριο: Ανασκόπηση και αξιολόγηση των Sites στη φυσική αγωγή.

- Δέρρη, Β. Διαλεξη 10η: Ανάπτυξη, μάθηση και τεχνολογία.
- Δέρρη, Β. Διαλεξη 11η: Αξιολόγηση και βαθμολόγηση μαθητών.
- Κιουμουρτζόγλου, Ε. Διαλεξη 12η: Συνεργασία Πανεπιστημίου, σχολείου και οικογένειας για την προαγωγή της φυσικής δραστηριότητας και τη βελτίωση της διδασκαλίας
Εργαστήριο: Αξιολόγηση της διδασκαλίας με συστηματική παρατήρηση.
- Δέρρη, Β. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Α. Εισηγήσεις
Β. Εργαστήρια 
α. διδασκαλία της φυσικής αγωγής στο σχολικό περιβάλλον (1 απλή και 1 διαθεματική διδασκαλία), 
β. ανασκόπηση και αξιολόγηση των Sites για τη φυσική αγωγή στην Α/θμια εκπαίδευση, 
γ. αξιολόγηση της διδασκαλίας με εργαλείο συστηματικής παρατήρησης
Γ. Παρουσιάσεις εργασιών
Δ. Συμμετοχή σε έρευνα πεδίου

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
1. Παρουσίαση ανασκόπησης-έρευνας (5%)
2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης-έρευνας (35%)
3. Γραπτές εξετάσεις (50%)
4. Συμμετοχή (στο μάθημα, δημιουργία και εφαρμογή πλάνου διδασκαλίας (10%)

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Gallahue, D. G. (1996). Developmental physical education for today’s children. Dubuque, IA, Brown & Benchmark.

2. Graham, G., Holt/Hale, S. & Parker, M. (1998). Children moving. A reflective approach to teaching physical education. USA: Mayfield Publishing Company.

3. Jewett, A., Bain, L., Ennis, C. (1995). The curriculum process in physical education (2nd ed.). Dubuque, IA: Brown & Βenchmark

4. Nichols, B. (1994). Moving and Learning. The elementary school physical education experience. USA: Mosby.

5. Pangrazi, R. (2001). Dynamic physical education for elementary school children (13th ed.). USA: Allyn & Bacon.

6. Rink, J. (1998). Teaching Physical Education for Learning. U.S.A: Mc-Graw-Hill.


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Σκοποί και στόχοι της Φ.Α. στις τρεις πρώτες τάξεις: μία διεθνής προσέγγιση
2. Σκοποί και στόχοι της Φ.Α. στις τρεις τελευταίες τάξεις: μία διεθνής προσέγγιση
3. Κριτική σκέψη: ανάπτυξη και εξάσκηση
4. Διαθεματική διδασκαλία: ανάπτυξη γνωστικών αντικειμένων μέσω της φυσικής αγωγής
5. Διαθεματική διδασκαλία: ανάπτυξη γενικών θεμάτων (π.χ. ολυμπιακοί αγώνες)
6. Χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού διδάσκοντα - αποτελεσματικής διδασκαλίας
7. Τρόποι αξιολόγησης της αποτελεσματικής διδασκαλίας
8. Ανάπτυξη προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας
9. Ο ρόλος της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
10. Τεχνολογία και φυσική αγωγή
11. Σχεδιασμός προγράμματος φυσικής αγωγής (ετήσιος, ωριαίος)
12. Ανάπτυξη συνεργασίας σχολείων-Πανεπιστημίου για την βελτίωση της ποιότητας ζωής
13. Ενσωμάτωση γονέων στη φυσική δραστηριότητα παιδιών 
14. Συναισθηματική ανάπτυξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
15. Ηθική ανάπτυξη-διδασκαλία 
16. Γνωστική ανάπτυξη κατά την παιδική ηλικία
17. Διδασκαλία για επίλυση ‘προβλημάτων’
18. Ο ρόλος της συνεργατικής διδασκαλίας στη μάθηση
19. Βαθμολόγηση μαθητών
20. Ανάλυση προγραμμάτων φυσικής αγωγής στην Α/θμια εκπαίδευση
21. Χαρακτηριστικά των sites στην φυσική αγωγή για την Α/θμια εκπαίδευση
22. Τρόποι κινητικής, γνωστικής και συναισθηματικής αξιολόγησης μαθητών 
23. Εναλλακτική αξιολόγηση: ντοσιέ (portfolio) και κλίμακες αξιολόγησης 
24. Οργάνωση μαθήματος: ρουτίνες και πρωτόκολλα συμπεριφοράς
25. Αντιλήψεις διδασκόντων και μαθητών για τη φυσική αγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
26. Μοντέλα φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
27. Για μία δια βίου άσκηση: Φυσική δραστηριότητα εντός και εκτός σχολικού περιβάλλοντος 
28. Δημιουργική έκφραση και κοινωνική αλληλεπίδραση σε ετερογενές και πολυπολιτισμικό περιβάλλον