716 - Διδασκόμενη ύλη και σχεδιασμός διδασκαλίας

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
716
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Γούδας Μάριος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47045
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Αυγερινός A., Διγγελίδης Ν.
Εξάμηνο
Β' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Δια ζώσης παρακολούθηση (6 διαλέξεις), παρακολούθηση από απόσταση με σύγχρονη (2 διαλέξεις) και ασύγχρονη διδασκαλία (4 διαλέξεις).
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Physical education curriculum, curriculum theory.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Στο τέλος των μαθημάτων, των σεμιναρίων και των εργασιών, οι φοιτητές/τριες θα:
  • Έχουν κατανοήσει τις παραμέτρους που σχετίζονται με το σχεδιασμό και την εφαρμογή της διδασκόμενης ύλης στην ΦΑ.
  • Είναι ικανοί να συζητήσουν κριτικά τα διάφορα μοντέλα ΦΑ.
  • Μπορούν να σχεδιάσουν προγράμματα διδασκαλίας με βάση τα μοντέλα αυτά.
  • Είναι σε θέση να συζητήσουν κριτικά τον ρόλο των καθηγητών/τριών ΦΑ και των μαθητών/τριών στη διαμόρφωση της διδασκόμενης ύλης.

  • Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
    1. Εισαγωγή στη θεωρία αναλυτικών προγραμμάτων 
    2. Θεωρητικό-φιλοσοφικό πλαίσιο οργάνωσης των Αναλυτικών Προγραμμάτων.
    3. Συγκριτική ανάλυση μοντέλων ΦΑ    (1)
    4. Συγκριτική ανάλυση μοντέλων Φ.Α.  (2) – Workshop πρακτικής
    5. Συγκριτική ανάλυση μοντέλων Φ.Α.  (3) – Workshop πρακτικής
    6. Παρουσίαση των βιβλίων Φ.Α. για Δημοτικό & Γυμνάσιο 
    7. Βάσεις σχεδιασμού αναλυτικών προγραμμάτων
    8. Παράγοντες που επηρεάζουν τα αναλυτικά προγράμματα –  Ο ρόλος των καθηγητών και των μαθητών
    9. Η διαδικασία της αλλαγής στα αναλυτικά προγράμματα
    10. Κριτήρια και δείκτες αξιολόγησης του αναλυτικού προγράμματος στο νέο Ευρωπαϊκό σχολείο
    11. Πρακτική εφαρμογή σχεδιασμού αναλυτικού Προγράμματος
    12. Το πρόγραμμα ‘Καλλιπάτειρα’- Παρουσιάσεις ερευνητικών άρθρων

    Τρόπος Διδασκαλίας
    - Συνολικά θα πραγματοποιηθούν 12 διαλέξεις ως εξής: i) έξι (6) δια ζώσης, ii) δύο (2) από απόσταση με σύγχρονο τρόπο, και iii) τέσσερις (4) διαλέξεις με ασύγχρονο τρόπο διδασκαλίας. Παράλληλα, θα παρουσιαστούν εργασίες και ανασκοπήσεις.
    - Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές –τριες θα εργαστούν ατομικά και σε μικρές ομάδες.

    Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
    1. 1η εργασία: Εκπονείται ατομικά. Η εργασία θα κατατεθεί ηλεκτρονικά μέσω ΕΣΤΙΑ στις 7-5-08 (3 βαθμοί).
    2. Παρουσίαση ερευνητικού άρθρου: Εκπονείται σε ζευγάρια. Θα πραγματοποιηθεί στην τελευταία δια ζώσης διάλεξη στην Κομοτηνή (1 βαθμός). 
    3. Τελική εργασία: Εκπονείται ατομικά. Η εργασία θα κατατεθεί ηλεκτρονικά μέσω ΕΣΤΙΑ στις 20 Ιουνίου 2008 (5 βαθμοί). 
    4. Συμμετοχή σε μία συζήτηση (ατομικά) (1 βαθμός).

    Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
    1. Corbin, C.B. (1992). The fitness curriculum- Climbing the stairway to lifetime fitness.  In R.R. Pate & R.C. Hohn (Eds.), Health and fitness through physical education. (pp. 59-66). Champaign, IL: Human Kinetics.
    2. Hellison, D. (1996). Teaching personal and social responsibility in physical education. In S.J. Silverman & C. Ennis (Eds), Student learning in physical education. (pp. 269-286). Champaign, IL: Human Kinetics. 
    3. Jewett, A.E., Bain, L.L., & Ennis, C.D. (1996). The curriculum process in physical education. Dubuque, IA: Brown & Benchmark.
    4. Lambert, L. (1996). Goals and outcomes. In S.J. Silverman, & C.D. Ennis (Eds), Student learning in physical education (pp.149-169). Champaign. IL: Human Kinetics.
    5. Lee, A.M. (1996),. How the field evolved. In S.J. Silverman, & C.D. Ennis (Eds), Student  learning in physical education. Champaign. IL: Human Kinetics.
    6. Luke E. Kelly, Vincent J. Melograno (2004). Developing the Physical Education Curriculum: An Achievement-Based Approach. Human Kinetics.
    7. Melograno, V.J. (1997). Designing the physical education curriculum. Champain, IL: Human Kinetics.
    8. Pangrazi, P.R. (1992). Teaching fitness in physical education. In R.R. Pate & R.C. Hohn (Eds.), Health and fitness through physical education. 
    9. Siedentop, D. (1994). Sport education: Quality physical education through positive sport experiences. Champaign, IL: Human Kinetics.

    Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
    -