Ν717 - Ανάπτυξη και μάθηση

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
Ν717
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Πολλάτου Ελιζάνα
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγήτρια
Τηλ: +30 24310 47068
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Δούδα Ε., Ζήση Β.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Outline717.pdf

Τύπος Μαθήματος: Επιλογής

Βαθμολογία
-
Εξάμηνο: Γ' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Δια ζώσης και Εξ’ Αποστάσεως Φοίτηση
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: learning, development, intelligence, maturing, learning theories

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις σχετικές με την κατανόηση των φυσιολογικών μεταβολών που συντελούνται κατά τη διάρκεια της ανθρώπινης ανάπτυξης σε σχέση με τη μαθησιακή διαδικασία. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται και αναλύονται διάφορες σύγχρονες θεωρίες μάθησης ενώ αναφέρονται και οι αλλαγές που προκύπτουν στο γνωστικό, συναισθηματικό και φυσιολογικό τομέα κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης. Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές θα διδαχθούν και θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν σε ποικίλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, έτσι ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις εκάστοτε επαγγελματικές απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, εστιάζοντας στον παράγοντα ‘άνθρωπο’ ως πολυδιάστατη οντότητα.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Δούδα Ε. Διάλεξη 1η: Θεωρητικά μοντέλα ανάπτυξης και μορφολογικοί δείκτες αξιολόγησης.
- Δούδα Ε. Διάλεξη 2η: Βιολογική ωρίμανση και κινητική ανάπτυξη.
- Δούδα Ε. Διάλεξη 3η: Έλεγχος του σωματικού βάρους και προσδιορισμός της σύστασης σώματος κατά την αναπτυξιακή ηλικία.
- Πολλάτου Ε. Διάλεξη 4η: Περί μάθησης...
- Πολλάτου Ε. Διάλεξη 5η: Οι σημαντικότερες θεωρίες μάθησης.
- Πολλάτου Ε. Διαλεξη 6η: ΠΩΣ και ΤΙ μαθαίνουν τα παιδιά.
- Πολλάτου Ε. Διαλεξη 7η: Η συμβολή του χορού στην ανάπτυξη.
- Πολλάτου Ε. Διαλεξη 8η: Μάθηση και μεταφορά.
- Πολλάτου Ε. Διαλεξη 9η: Εισαγωγή στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης - Λαϊκή ψυχολογία.
- Πολλάτου Ε. Διαλεξη 10η: Η χαρά της μάθησης και της συμμετοχής στην άσκηση.
- Πολλάτου Ε. Διαλεξη 11η: Πολλαπλή νοημοσύνη Ι.
- Πολλάτου Ε. Διαλεξη 12η: Πολλαπλή νοημοσύνη ΙΙ.
- Πολλάτου Ε. Τελική εργασία.

Τρόπος Διδασκαλίας
Διαλέξεις και ομάδες συνεργασίας

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 

• Ενδιάμεσα tests, σύντομες εργασίες επί των διαλέξεων (50%)
• Εργασία : Σχεδιασμός και παρουσίαση εφαρμογών της θεωρίας της πολλαπλής νοημοσύνης (40%)
• Συμμετοχή στο μάθημα 10%

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Malina, R., Bouchard, C., & Bar-Or, O. (2004). Growth, Maturation and Physical Activity, Champaign, IL: Human Kinetics.
2. Piajet, J. (1955). The language and thought of the child. N.Y: World Publishing Co.
3. Rogoff, B., Wertsch, V. (editors). (1984). Children’s learning in the zone of proximal development. Jossey-Bass Inc., Publishers.
4. Vygotsky, L.S. (1981). The genesis of higher mental functions. In J. Wertsch (ed.) The concept of activity in soviet psychology. Armonk, N.Y. Sharpe.
5. Renate Numella Caine & Geoffrey Caine (1990). Understanding a brain- based approach to learning and teaching. Educational Leadership, 66-70.
6. Howard Gardner (2004). Frames of Mind, the theory of multiple intelligence. Basic Books, NY.
7. Howard Gardner (1994). The arts and human development. Basic Books, NY.
8. Howard Gardner (1999). Intelligence reframed. Basic Books, NY.
9. Oliver Sacks (2008). Musicophilia. Vintage Books, NY.

Ακαδημαϊκή ακεραιότητα
Οι φοιτητές που μετέχουν στο μάθημα αυτό οφείλουν να πραγματοποιούν όλες τις εργασίες και τις σχετικές δραστηριότητες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τα πνευματικά δικαιώματα Ν. 2121/1993. Οποιασδήποτε μορφή λογοκλοπής δεν είναι αποδεκτή και αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα με σοβαρότατες κυρώσεις. Σε κάθε περίπτωση οδηγεί σε αποτυχία (Βαθμός = 0) στο μάθημα και αναφέρεται άμεσα στην Ειδική Διατμηματική Επιτροπή του ΔΠΜΣ και μπορεί να οδηγήσει και στη διαγραφή σύμφωνα με τον Κανονισμό λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΔΠΘ. Όποιες ιδέες ή κείμενο δεν αποτελούν πρωτότυπο έργο του φοιτητή θα πρέπει να συνοδεύονται από πλήρη αναφορά της πηγής τους