Ν751 - Μάρκετινγκ και δημόσιες σχέσεις

Κωδικός Μαθήματος
Ν751
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Τζέτζης Γιώργος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 2310 992196
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Λάϊος Α.
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ' αποστάσεως
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: sport marketing, sport sponsorship, public relations, marketing plan.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Με τo τέλος των μαθημάτων, των σεμιναρίων και των εργασιών, οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να: 

1. κατανοήσουν τη χρησιμότητα και τη λειτουργία του μάρκετινγκ και των δημοσίων σχέσεων στον αθλητισμό, 
2. γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της αθλητικής αγοράς καθώς και των καταναλωτών των σπορ,
3. τη χρησιμότητα και τα στάδια του πλάνου μάρκετινγκ,
4. τον ρόλο των δημοσίων σχέσεων, 
5. τον τρόπο συντονισμού και ελέγχου του μάρκετινγκ mix.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Τζέτζης Γ. Διάλεξη 1η: Η ειδική φύση του αθλητικού μάρκετινγκ και το μάνατζμεντ του μάρκετινγκ.
- Τζέτζης Γ. Διάλεξη 2η: Η ανάλυση των καταναλωτών των σπορ.
- Τζέτζης Γ. Διάλεξη 3η: Ο ρόλος της έρευνας στο μάρκετινγκ του αθλητισμού και η διαδικασία της τμηματοποίησης.
- Τζέτζης Γ. Διάλεξη 4η: Τα χαρακτηριστικά του αθλητικού προϊόντος και η διαδικασία του licensing.
- Τζέτζης Γ. Διάλεξη 5η: Τιμή και πολιτική κοστολόγησης.
- Τζέτζης Γ. Διαλεξη 6η: Πολιτικές προώθησης.
- Τζέτζης Γ. Διαλεξη 7η: Η διαχείριση των πωλήσεων.
- Τζέτζης Γ. Διαλεξη 8η: Χορηγίες.
- Τζέτζης Γ. Διαλεξη 9η: O ρόλος της τοποθεσίας και της διανομής.
- Τζέτζης Γ. Διαλεξη 10η: Δημόσιες.
- Λάιος Α. Διαλεξη 11η: Ο συντονισμός και ο έλεγχος του μάρκετινγκ mix.
- Τζέτζης Γ. Διαλεξη 12η: σχέσειςΤα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα στο αθλητικό μάρκετινγκ.
- Τζέτζης Γ. Εξετάσεις.

Τρόπος Διδασκαλίας
Διαλέξεις – Εργαστήρια

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
1. Με ένα ενδιάμεσο τεστ (mid-term) γραπτών εξετάσεων (30% του βαθμού).
2.  Με ένα τελικό τεστ γραπτών εξετάσεων (30% του βαθμού)
3. Με την παράδοση γραπτής εργασίας πλάνου μάρκετινγκ (40% του βαθμού)

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Παρουσιάζεται αναλυτικά στα περιγράμματα των εισηγήσεων. 

1. Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. A. (2000). Sport Marketing. Champaign IL: Human Kinetics

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
Επιλέξτε ένα αθλητικό οργανισμό, (π.χ. ομοσπονδία, σωματείο, γυμναστήριο, αθλητικό πρόγραμμα, αθλητικό γραφείο δήμου, εταιρία, παραγωγής αθλητικών προϊόντων κλπ) και σχεδιάστε ένα πλάνο μάρκετινγκ. Θα πρέπει να καθορίσετε:

1) τον σκοπό, τη φιλοσοφία, την αποστολή του οργανισμού, καθώς και ανάλυση SWOT (δυνατά σημεία, αδύνατα σημεία και απειλές) του οργανισμού σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

2) να περιγράψετε τα χαρακτηριστικά των πελατών – καταναλωτών σας βάση: α) των δημογραφικών τους στοιχείων (φύλο, ηλικία, επίπεδο μόρφωσης, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση κλπ), β) των ψυχογραφικών στοιχείων (χαρακτηριστικά του lifestyle, συνήθειες, προσωπικά ενδιαφέροντα και χαρακτήρας που σχετίζονται με τα σπορ, γνώμες και συμπεριφορές), γ) του τύπου και της συχνότητας χρήσης της υπηρεσίας ή του προϊόντος, δ) τον τρόπο κατανάλωσης (π.χ. μόνος, με φίλους, με οικογένεια κλπ), ε) τα αναμενόμενα κέρδη από την κατανάλωση (τα κίνητρά του για την κατανάλωση π.χ. χάσιμο βάρους, διασκέδαση κλπ), στ) Τα αναμενόμενα οφέλη από την κατανάλωση.

3) να ομαδοποιήσετε τα κοινά χαρακτηριστικά των πελατών σας βάση των παραπάνω.

4) Να περιγράψετε το προϊόν, υπηρεσία σας και πως αυτό ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών σας. Τι πιθανά περιμένουν οι πελάτες σας από αυτό;

5) Να περιγράψετε την πολιτική κοστολόγησής σας.

6) Να περιγράψετε τους τρόπους προώθησης του προϊόντος, υπηρεσίας, ή προγράμματος αναφερόμενοι στη: α) διαφήμιση, β) δημοσιότητα, γ) προσωπικές πωλήσεις, δ) προώθηση πωλήσεων.

7) Να περιγράψετε τους τρόπους διανομής – διάθεσης του προϊόντος, υπηρεσίας, ή προγράμματος (εφόσον υπάρχουν).

8) Να περιγράψετε τους τρόπους ανεύρεσης χορηγών του προϊόντος, υπηρεσίας, ή προγράμματος και να ετοιμάσετε ένα χορηγικό πρόγραμμα περιγράφοντας α) το προφίλ του οργανισμού σας, β) τα δυνατά σας σημεία, γ) τις παροχές σας (τρόποι προώθησης των χορηγών από τον οργανισμό σας και δ) τις απαιτήσεις σας.

9) Να περιγράψετε τους τρόπους δημοσίων σχέσεων με σκοπό την προώθηση του προϊόντος, υπηρεσίας, ή προγράμματος.

10) Να περιγράψετε τον τρόπο αξιολόγησης του πλάνου μάρκετινγκ.

750 - Οργάνωση προγραμμάτων αναψυχής

Κωδικός Μαθήματος
750
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Κουθούρης Χαρίλαος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47004
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
-
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ' αποστάσεως
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Με προ-συνεννόηση, στο ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στα Τρίκαλα ή με ηλεκτρονική επικοινωνία.

Λέξεις κλειδιά: Recreational Sport Management, Planning, Programming, Organising, Evaluating & Promoting Recreational Sport Programs.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να καταστήσει στελέχη οργανισμών που παρέχουν υπηρεσίες αναψυχής ικανά, α)να σχεδιάζουν, β)να οργανώνουν, γ)να αξιολογούν και δ)να προωθούν με επιτυχία προγράμματα «Αθλητισμού Αναψυχής». 
Τα προγράμματα αθλητισμού αναψυχής, περιλαμβάνουν α)δομημένα – εκπαιδευτικά προγράμματα β)προγράμματα για ελεύθερα ασκούμενους, γ)προγράμματα πρωταθλημάτων μελών οργανισμών και δ)προγράμματα ομάδων ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα αναψυχής. 
Αναπτύσσονται ακόμη θέματα πρόβλεψης και αποφυγής ατυχημάτων κατά την διάρκεια των προγραμμάτων, θέματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής συμπεριφοράς των μάνατζερ αναψυχής.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 1η: Η φύση των προγραμμάτων «Αθλητισμού Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 2η: Θεωρίες σχεδιασμού προγραμμάτων. Πλάνο προγραμματισμού. Εφαρμογές στον χώρο των γυμναστηρίων.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 3η: Οργανωσιακή δομή φορέων παροχής υπηρεσιών αναψυχής. Εφαρμογή στον χώρο των ΟΤΑ.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 4η: Έλεγχος και αξιολόγηση προγραμμάτων αναψυχής. Εφαρμογή στην αγορά των κατασκηνώσεων.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 5η: Προγράμματα αναψυχής με δομημένη - εκπαιδευτική μορφή. Εφαρμογές. στις σχολές αθλημάτων και σπορ αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 6η: Προγράμματα αναψυχής ελεύθερα ασκούμενων ατόμων. Εφαρμογές στα κέντρα ανοικτής άθλησης και αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 7η: Εσωτερικά προγράμματα αναψυχής μελών οργανισμών. Εφαρμογές στον χώρου του πανεπιστημιακού αθλητισμού.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 8η: Προώθηση προγραμμάτων αναψυχής. Εφαρμογές στον χώρο των Τουριστικών επιχειρήσεων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 9η: Πρόβλεψη και διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων. Εφαρμογές στον χώρο των γυμναστηρίων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 10η: Επαγγελματισμός. Καριέρα. Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού οργανισμών αναψυχής. Εφαρμογή στην αγορά των ξενοδοχείων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 11η: Επιχειρηματικότητα στην αγορά της αναψυχής. Εφαρμογές στην αγοράς της υπαίθριας αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 12η: Παρουσίαση εργασιών.
- Κουθούρης Χ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Το μάθημα γίνεται εξ' αποστάσεως.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
1. Συμμετοχή & προετοιμασία σε κάθε μάθημα  10%.
α)Αποστολή ερωτήσεων-αποριών στον καθηγητή για κάθε μάθημα ξεχωριστά - μέσω e-mail-, μία εβδομάδα πριν την έναρξη κάθε μαθήματος. 
β)απάντηση στις ερωτήσεις που διατυπώνονται στο τέλος κάθε μαθήματος.

2. Ερευνητική εργασία στην αγορά εργασίας. Ομαδική (δύο ατόμων) 40%. 
Σχεδιάστε ως ομάδα δύο ατόμων συνέντευξη με θέμα: «Σχεδιασμός, οργάνωση και προώθηση των υπηρεσιών αθλητισμού αναψυχής που παρέχει ένας αθλητικός οργανισμός». 
Δημιουργείστε 20 κλειστές ερωτήσεις που θα διατυπώσετε. σε δύο διαφορετικούς μάνατζερ, ενός ιδίου τύπου οργανισμού αναψυχής
Το περιεχόμενο των ερωτήσεων της συνέντευξης (αποτελεί μέρος της βαθμολογίας), καθώς και η ταυτότητα των αθλητικών οργανισμών και των μάνατζερ που θα λάβουν μέρος στην έρευνα θα γνωστοποιηθούν με e-mail, στον διδάσκοντα στο τέλος του 9ο μαθήματος .
Η παράδοση της εργασίας, (2 συνεντεύξεις) θα συνοδεύεται α)με το αντίστοιχο γραπτό κείμενο των συνεντεύξεων, β)την κασέτα στην οποία θα υπάρχουν οι συνεντεύξεις που έγιναν στους δύο μάνατζερς και γ)αξιολόγηση –κριτική –σύγκριση μεταξύ των 2 οργανισμών -προτάσεις, (έκτασης 5 σελίδων), για την συνολική λειτουργία των συγκεκριμένων αθλητικών οργανισμών.
Θα παραδοθεί την ημέρα των εξετάσεων. 

3. Εργασία (βιβλιογραφικής ανασκόπησης) 40%.

4. Τελικές εξετάσεις  10%
Κατά την διάρκεια των τελικών εξετάσεων, κάθε ομάδα,- ως παρουσίαση διάρκειας 10 λεπτών -, θα παρουσιάσει τα πλέον σημαντικά σημεία που ανέδειξαν οι συνεντεύξεις.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Richard F. Mull et all (1997). Recreation Sport Management, Third Edition, Human Kinetics, Champaign, USA.
2. Edginton R. C. Hudson D. S., Edginton R. S. (1998). Leisure Programming 
Concepts, Trends and Professional Practice. . Brown and Benchmark Publishing. ISBN 0-697-12199-2. 
3. Corbin et al (2003). Άσκηση Ευρωστία Υγεία. Επιστημονική επιμέλεια: Β. Κλεισούρας. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα.
4. Richard L. Daft (1997). Management. Dryden Press, Orlando, USA.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο σχολικό / πανεπιστημιακό περιβάλλον. 
2. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο εργασιακό περιβάλλον.
3. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε φυσικό περιβάλλον (δασικά πάρκα, εθνικοί δρυμοί κλπ)
4. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε αστικό περιβάλλον.
5. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο κέντρο μητροπόλεων (Παρίσι, Λονδίνο, Λ, Άντζελες. Τόκιο)
6. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε παιδότοπους.
7. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε παιδικές κατασκηνώσεις.
8. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε Θεματικά πάρκα
9. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε ξενοδοχειακές μονάδες
10. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε κρουαζιερόπλοια
11. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε εγκαταστάσεις ιαματικών πηγών
12. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής, ως επί μέρους δραστηριότητες, μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων
13. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε τρίτες χώρες (Αφρική, Ασία)
14. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε άτομα με ειδικές ανάγκες
15. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε άτομα με παραπτωματική συμπεριφορά
16. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε φυλακές
17. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε εθελοντικούς συλλόγους.
18. Επίδραση της τεχνολογικής ανάπτυξης στο περιεχόμενο του Αθλητισμού αναψυχής.
19. Η οικονομική διάσταση των προγραμμάτων Αθλητισμού αναψυχής στον πλανήτη ή στην Ελλάδα.
20. Επιχειρηματικότητα στην αγορά των προγραμμάτων Αθλητισμού αναψυχής.

Σημείωση: Όλες οι παραπάνω εργασίες, θα πραγματεύονται:
α)το περιεχόμενο των προγραμμάτων αθλητικής αναψυχής (30% του βαθμού), β)τα θέματα διαχείρισης των συγκεκριμένων προγραμμάτων (50% του βαθμού) όπως σχεδιασμό, οργάνωση, προώθηση,γ)τις προτάσεις και κριτική, στην προσπάθεια εφαρμογής αυτών των ίδιων προγραμμάτων στον Ελλαδικό χώρο (20% του βαθμού).

Ν750 - Οργάνωση προγραμμάτων αναψυχής

Κωδικός Μαθήματος
Ν750
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Κουθούρης Χαρίλαος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47004
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
-
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ' αποστάσεως
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Με προ-συνεννόηση, στο ΤΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στα Τρίκαλα ή με ηλεκτρονική επικοινωνία.

Λέξεις κλειδιά: Recreational Sport Management, Planning, Programming, Organising, Evaluating & Promoting Recreational Sport Programs.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να καταστήσει στελέχη οργανισμών που παρέχουν υπηρεσίες αναψυχής ικανά, α)να σχεδιάζουν, β)να οργανώνουν, γ)να αξιολογούν και δ)να προωθούν με επιτυχία προγράμματα «Αθλητισμού Αναψυχής». 
Τα προγράμματα αθλητισμού αναψυχής, περιλαμβάνουν α)δομημένα – εκπαιδευτικά προγράμματα β)προγράμματα για ελεύθερα ασκούμενους, γ)προγράμματα πρωταθλημάτων μελών οργανισμών και δ)προγράμματα ομάδων ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα αναψυχής. 
Αναπτύσσονται ακόμη θέματα πρόβλεψης και αποφυγής ατυχημάτων κατά την διάρκεια των προγραμμάτων, θέματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής συμπεριφοράς των μάνατζερ αναψυχής.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 1η: Η φύση των προγραμμάτων «Αθλητισμού Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 2η: Θεωρίες σχεδιασμού προγραμμάτων. Πλάνο προγραμματισμού. Εφαρμογές στον χώρο των γυμναστηρίων.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 3η: Οργανωσιακή δομή φορέων παροχής υπηρεσιών αναψυχής. Εφαρμογή στον χώρο των ΟΤΑ.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 4η: Έλεγχος και αξιολόγηση προγραμμάτων αναψυχής. Εφαρμογή στην αγορά των κατασκηνώσεων.
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 5η: Προγράμματα αναψυχής με δομημένη - εκπαιδευτική μορφή. Εφαρμογές. στις σχολές αθλημάτων και σπορ αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 6η: Προγράμματα αναψυχής ελεύθερα ασκούμενων ατόμων. Εφαρμογές στα κέντρα ανοικτής άθλησης και αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 7η: Εσωτερικά προγράμματα αναψυχής μελών οργανισμών. Εφαρμογές στον χώρου του πανεπιστημιακού αθλητισμού.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 8η: Προώθηση προγραμμάτων αναψυχής. Εφαρμογές στον χώρο των Τουριστικών επιχειρήσεων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 9η: Πρόβλεψη και διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων. Εφαρμογές στον χώρο των γυμναστηρίων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 10η: Επαγγελματισμός. Καριέρα. Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού οργανισμών αναψυχής. Εφαρμογή στην αγορά των ξενοδοχείων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 11η: Επιχειρηματικότητα στην αγορά της αναψυχής. Εφαρμογές στην αγοράς της υπαίθριας αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 12η: Παρουσίαση εργασιών.
- Κουθούρης Χ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Το μάθημα γίνεται εξ' αποστάσεως.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
1. Συμμετοχή & προετοιμασία σε κάθε μάθημα  10%.
α)Αποστολή ερωτήσεων-αποριών στον καθηγητή για κάθε μάθημα ξεχωριστά - μέσω e-mail-, μία εβδομάδα πριν την έναρξη κάθε μαθήματος. 
β)απάντηση στις ερωτήσεις που διατυπώνονται στο τέλος κάθε μαθήματος.

2. Ερευνητική εργασία στην αγορά εργασίας. Ομαδική (δύο ατόμων) 40%. 
Σχεδιάστε ως ομάδα δύο ατόμων συνέντευξη με θέμα: «Σχεδιασμός, οργάνωση και προώθηση των υπηρεσιών αθλητισμού αναψυχής που παρέχει ένας αθλητικός οργανισμός». 
Δημιουργείστε 20 κλειστές ερωτήσεις που θα διατυπώσετε. σε δύο διαφορετικούς μάνατζερ, ενός ιδίου τύπου οργανισμού αναψυχής
Το περιεχόμενο των ερωτήσεων της συνέντευξης (αποτελεί μέρος της βαθμολογίας), καθώς και η ταυτότητα των αθλητικών οργανισμών και των μάνατζερ που θα λάβουν μέρος στην έρευνα θα γνωστοποιηθούν με e-mail, στον διδάσκοντα στο τέλος του 9ο μαθήματος .
Η παράδοση της εργασίας, (2 συνεντεύξεις) θα συνοδεύεται α)με το αντίστοιχο γραπτό κείμενο των συνεντεύξεων, β)την κασέτα στην οποία θα υπάρχουν οι συνεντεύξεις που έγιναν στους δύο μάνατζερς και γ)αξιολόγηση –κριτική –σύγκριση μεταξύ των 2 οργανισμών -προτάσεις, (έκτασης 5 σελίδων), για την συνολική λειτουργία των συγκεκριμένων αθλητικών οργανισμών.
Θα παραδοθεί την ημέρα των εξετάσεων. 

3. Εργασία (βιβλιογραφικής ανασκόπησης) 40%.

4. Τελικές εξετάσεις  10%
Κατά την διάρκεια των τελικών εξετάσεων, κάθε ομάδα,- ως παρουσίαση διάρκειας 10 λεπτών -, θα παρουσιάσει τα πλέον σημαντικά σημεία που ανέδειξαν οι συνεντεύξεις.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Richard F. Mull et all (1997). Recreation Sport Management, Third Edition, Human Kinetics, Champaign, USA.
2. Edginton R. C. Hudson D. S., Edginton R. S. (1998). Leisure Programming 
Concepts, Trends and Professional Practice. . Brown and Benchmark Publishing. ISBN 0-697-12199-2. 
3. Corbin et al (2003). Άσκηση Ευρωστία Υγεία. Επιστημονική επιμέλεια: Β. Κλεισούρας. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα.
4. Richard L. Daft (1997). Management. Dryden Press, Orlando, USA.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο σχολικό / πανεπιστημιακό περιβάλλον. 
2. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο εργασιακό περιβάλλον.
3. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε φυσικό περιβάλλον (δασικά πάρκα, εθνικοί δρυμοί κλπ)
4. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε αστικό περιβάλλον.
5. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής στο κέντρο μητροπόλεων (Παρίσι, Λονδίνο, Λ, Άντζελες. Τόκιο)
6. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε παιδότοπους.
7. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε παιδικές κατασκηνώσεις.
8. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε Θεματικά πάρκα
9. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε ξενοδοχειακές μονάδες
10. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε κρουαζιερόπλοια
11. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε εγκαταστάσεις ιαματικών πηγών
12. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής, ως επί μέρους δραστηριότητες, μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων
13. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε τρίτες χώρες (Αφρική, Ασία)
14. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε άτομα με ειδικές ανάγκες
15. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε άτομα με παραπτωματική συμπεριφορά
16. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε φυλακές
17. Προγράμματα Αθλητισμού αναψυχής σε εθελοντικούς συλλόγους.
18. Επίδραση της τεχνολογικής ανάπτυξης στο περιεχόμενο του Αθλητισμού αναψυχής.
19. Η οικονομική διάσταση των προγραμμάτων Αθλητισμού αναψυχής στον πλανήτη ή στην Ελλάδα.
20. Επιχειρηματικότητα στην αγορά των προγραμμάτων Αθλητισμού αναψυχής.

Σημείωση: Όλες οι παραπάνω εργασίες, θα πραγματεύονται:
α)το περιεχόμενο των προγραμμάτων αθλητικής αναψυχής (30% του βαθμού), β)τα θέματα διαχείρισης των συγκεκριμένων προγραμμάτων (50% του βαθμού) όπως σχεδιασμό, οργάνωση, προώθηση,γ)τις προτάσεις και κριτική, στην προσπάθεια εφαρμογής αυτών των ίδιων προγραμμάτων στον Ελλαδικό χώρο (20% του βαθμού).

749 - Άσκηση για όλους

Κωδικός Μαθήματος
749
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Χαραχούσου-Καμπίτση Υβόννη-Ελένη
Βαθμίδα: Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39646
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Γιώργος Κ.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades749.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Εισηγήσεις
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: sports for all, recreation, leisure, mass sports, recreation management, leisure facilities, children camps.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
-

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 1η: Ελεύθερος χρόνος (Ε.Χ.)- αναψυχή- Άσκηση για όλους (ΑγΟ).
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 2η: Αναψυχή ΑγΟ και Υγεία.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 3η: Ε.Χ αναψυχή και ΑγΟ από οικονομική σκοπιά.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 4η: Αναψυχή ΑγΟ και Εκπαίδευση.
- Χαραχούσου Υ. Διάλεξη 5η: Αναψυχή ΑγΟ και εργασία.
- Χαραχούσου Υ. Διαλεξη 6η: Αναψυχή και ΑγΟ στη διάρκεια του κύκλου ζωής.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 7η: Οργάνωση προγραμμάτων μικρής διάρκειας σε δήμους.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 8η: Παιδικές κατασκηνώσεις σε προγράμματα μαζικού αθλητισμού.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 9η: Εκπαίδευση προσωπικού παιδικών κατασκηνώσεων σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 10η: Τρόποι προώθησης και μάρκετινγκ σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 11η: Εφαρμογή δημοσίων σχέσεων σε ΠΜΑ.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 12η: Οργάνωση δημοτικών γυμναστηρίων.
- Χαραχούσου Υ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
-

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. παρουσίαση ερευνητικού άρθρου: 10%.
2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης: 15%.
3. Εξετάσεις: 50%.
4. Συμμετοχή στο μάθημα: 25%.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Alexandris , K., Dimitriadis, N., Kasiara,. A. (2001). The behavioral consequences of perceived service quality : an  exploratory study in the context of private fitness clubs in Greece, European sports management quarterly, V1, No 4, 281-299.
2. Alexanndris, K. & Palialia, E. (1999). « Measuring Customer Satisfaction in Fitness Centres in Greece: An Exploratory Study". Managing Leisure, 4, 218-228. 
3. Camping magazine  (Jan. – Feb. 2000). Staff development
4. Cho, M., & Jun, J., Cho, B., (2002). Availability of recreation sports and physical education opportunities for elder people in South Korea, World Leisure, No 1/ 2002
5. DeGraaf, D. (1992). Work Motivation and Camp Counselors. Journal of Park and Recreation Administration, 10(4) pp.37-56.
6. Edginton, S.& Edginton, C. (1999). Program objectives In: Youth programs promoting quality service, eds. Sagamore Publishing, Champaign, IL
7. Herzberg, F. (1999).The motivation to work. Third printing 1999, by Transaction Publishers, New Brunswick, New Jersey. Original     published in 1959 by John Wiley & Sons, Inc 
8. Howat, G. & Murry, D. (2002). The role of critical incidents to compliment service quality information for a sports and leisure center, European Sports Management Quarterly V1, No 4, 
9. Hunt, k.A., Bristol, T. & Bashaw, R.E. (1999). "A Conceptual Approach to Classifying Sports Fans". Journal of Services Marketing, 13¸439-452.
10. Mason, D.S. (1999). "What is the Sport Poduct and Who Buys It? The Marketing of Professional Sports Leagues". European Journal of Marketing, 33, 402-418
11. Milne, G.R. & McDonald, M.A. (1999). Sport Marketing. Managing the Exchange Process. Jonew and Bartlett Publishers.
12. Neal, L. L. (1998). Motivation of Australian leisure services personnel. Australian Parks and Recreation, 34(2) pp.12-13.
13. Neupauer, N.C. (1999). "A Personality Traits Study of Sports Information Directors at "Big" vs "Small" Programs in the East", The Social Science Journal, 36, 113-172.
14. Philips, D. (2001). "The Public Relations evaluationists". Corporate Communications: An International Journal, 6, 225-237.
15. Shannon, J.R. (1999). "Sports Marketing: An Examination of Academic Marketing Publication". Journal of Services Marketing, 3, 517-534.
16. Shilbury, D., Quick, S. & Westerbeek, H. (1998). Strategic Sport Marketing. Allen & Unwin.
17. Wuest, D. & Lombardo, B. (1994). Curriculum and Instruction. The Secondary School Physical Education Experience", chapter 15, Mosby Year Book, Inc.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Οργάνωση αθλητικών κατασκηνώσεων
2. Ψυχολογικά οφέλη από συμμετοχή σε προγράμματα 
3. Λειτουργία αθλητικών δημοτικών οργανισμών
4. Ημερήσιος προγραμματισμός κατασκηνώσεων
5. Διαχείριση κινδύνων σε κατασκηνώσεις 
6. Εφαρμογή των δημοσίων σχέσεων σε αθλητικούς οργανισμούς
7. Αξιολόγηση της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών σε αθλητικούς οργανισμούς
8. Προγράμματα χορηγιών σε αθλητικούς οργανισμούς
9. Internet Marketing
10. Internet και δημόσιες σχέσεις
11. Ικανοποίηση αναγκών των πελατών σε αθλητικούς οργανισμούς
12. Ανώτερα στελέχη σε παιδικές κατασκηνώσεις
13. Εργασιακά κίνητρα στελεχών σε κατασκηνώσεις
14. Προοπτική ανάπτυξης κατασκηνώσεων
15. Προώθηση του κατασκηνωτικού προϊόντος
16. Προφίλ τουριστών /ιδιοκτητών εταιρειών αθλητικού τουρισμού και αναψυχής στην Ελλάδα
17. Μελέτες περίπτωσης για αθλητικούς οργανισμούς  (SWOT κλπ.)
18. Σύγκριση αντιλαμβανόμενης ποιότητας στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορους οργανισμούς με IPA
19. Σύγκριση κινήτρων εργαζομένων στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορες οργανισμούς με IPA
20. Εργασιακή ικανοποίηση σε εργαζόμενους στους οργανισμούς εταιρείες αναψυχής δημόσιο ιδιωτικό τομέα
21. Χαρακτηριστικά της εργασίας, ρόλοι, αυτονομία, συγκρούσεις σε εργαζόμενους διάφορες οργανισμούς αναψυχής
22. Οργανωσιακή δέσμευση και εποχικότητα στο ανθρώπινο δυναμικό στον αθλητικό τουρισμό
23. Κενά στη διοίκηση των εταιρειών αναψυχής- αθλητικού τουρισμού
24. Επενδύσεις που γίνονται από τον ιδιωτικό τομέα στον αθλητικό τουρισμό - (…υγείας, οικολογικό)
25. Οικονομικό αντίκτυπο των διαφόρων μορφών αθλητικού τουρισμού (μοντέλα και εφαρμογές)
26. Μοντέλο PARRC αθλητικού τουρισμού για την πόλη της Αθήνας εν όψει 2004
27. Μοντέλο PAARC για την Κων/πολη και τη Θεσσαλονίκη εν όψει Πανευρωπαϊκών Αγώνων Ποδοσφαίρου

Ανακοινώσεις

Δημοσιεύτηκε στις 02/06/2023, 10:01 από admin
Η τελετή απονομής των Μεταπτυχιακών Διπλωμάτων που διοργανώνει η Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης για τους απόφοιτους του Δ.Π.Μ.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» (από...
Επισκέψεις 453
Δημοσιεύτηκε στις 24/01/2022, 09:35 από admin
Για να δείτε τους ετήσιους απολογισμούς εσόδων-εξόδων του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού της Σχολής...
Επισκέψεις 576
Δημοσιεύτηκε στις 27/07/2021, 10:33 από admin
Ολοκλήρωση φοίτησης Καλείστε όσες/οι φοιτήτριες/ές δεν έχετε ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις σας στο διιδρυματικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» να φροντίσετε...
Επισκέψεις 1917
Δημοσιεύτηκε στις 10/02/2021, 17:14 από admin
Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων/Εrasmus+ του ΔΠΘ υλοποιεί κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 τη δράση πρακτικής άσκησης φοιτητών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Κινητικότητας Erasmus+ μέσω των κονδυλίων που εξασφαλίζει...
Επισκέψεις 765
Δημοσιεύτηκε στις 28/09/2020, 19:54 από admin
Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων/Εrasmus + του Δ.Π.Θ., στα πλαίσια της δράσης πρακτικής άσκησης φοιτητών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Κινητικότητας Erasmus +, προκηρύσσει επιπλέον θέσεις για το ακαδημαϊκό έτος...
Επισκέψεις 844