Ν747 - Διαχείριση υπαιθρίων δραστηριοτήτων αναψυχής

Κωδικός Μαθήματος
Ν747
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Κουθούρης Χαρίλαος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47004
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Κουστέλιος Α. & Κώστα Γ.
Εξάμηνο
Β' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
-
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Με e-mail και συνάντηση στο Τ.Ε.Φ.Α.Α. Θεσσαλίας

Λέξεις κλειδιά: Outdoor Recreation, Recreation Management.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Το αντικείμενο «διαχείριση δραστηριοτήτων υπαίθριας αναψυχής», με την μορφή εκδηλώσεων και γεγονότων που γίνονται σε ανοικτό χώρο, αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής των πολιτών, των ανεπτυγμένων κυρίως κρατών. Η συμμετοχή, άμεση ή έμμεση, χαρακτηρίζεται από κίνητρα ψυχαγωγίας, διασκέδασης, άσκησης, εκπαίδευσης, υγείας. Στόχος του μαθήματος είναι: α)η μελέτη του σχεδιασμού, της οργάνωσης, της εκτέλεσης, της προώθησης, των προγραμμάτων και των υπηρεσιών, που αποτελούν την συγκεκριμένη αγορά, β)η διδασκαλία ειδικευμένων γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτείται να γνωρίζει ο μάνατζερ της 'υπαίθριας αναψυχής' και γ)η καταγραφή της δυναμικής που παρουσιάζει η αγορά της 'υπαίθριας αναψυχής' στην Ελλάδα και η ανάγκη δημιουργίας ειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 1η: Η έννοια και το περιεχόμενο της «Υπαίθριας Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 2η: Μάνατζμεντ και «Υπαίθρια Αναψυχή».
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 3η: Συμμετοχή σε προγράμματα «Υπαίθριας Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 4η: Προγραμματισμός & Οργάνωση της «Υπαίθριας Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διάλεξη 5η: Καθοδήγηση & ομαδική εργασία σε Υπαίθριες Δραστηριότητες.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 6η: Η επίδραση της «Υπαίθριας Αναψυχής» στο Περιβάλλον.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 7η: «Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής σε υπαίθριο χώρο». Βιωματική μάθηση.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 8η: Η ποιότητα στις υπηρεσίες της «Υπαίθριας Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 9η: Η ευχαρίστηση του πελάτη από εμπειρίες «Υπαίθριας Αναψυχής».
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 10η: Το μάνατζμεντ μεγάλων εκδηλώσεων αναψυχής & η διαχείριση πρόληψης ατυχημάτων.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 11η: Στρατηγικές μάρκετινγκ σε προϊόντα και υπηρεσίες Αναψυχής.
- Κουθούρης Χ. Διαλεξη 12η: Πρακτικό μάθημα: «Αγωγή Υπαίθρου» και σχολικό πρόγραμμα.
- Κουθούρης Χ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
11 εισηγήσεις και μία προγραμματισμένη συμμετοχή σε έρευνα πεδίου.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Ενεργή συμμετοχή και προετοιμασία στο μάθημα (10%).
2. (Αποστολή ερωτήσεων στον καθηγητή για κάθε μάθημα ξεχωριστά - μέσω e-mail -, μία εβδομάδα πριν την έναρξη των μαθημάτων)
3. Εργασία (βιβλιογραφική ανασκόπηση), (30%).
4. Παρουσίαση επιστημονικού άρθρου (10%).
5. Τελικές γραπτές εξετάσεις (50%).

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Packianathan Chelladurai (1999). Human Resource Management in Sport and Recreation. Human Kinetics, USA
2. John J. Pigram & John M. Jenkins (1999). Outdoor Recreation Management. Routledge, Taylor & Francis Group, London & N.Y.
3. George Torkildsen (1998).Leisure and Recreation Management. E & FN SPON, London.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. «Αγωγή Υπαίθρου», (Outdoor Education)
2. Προγράμματα Αγωγής Υπαίθρου στο σχολικό περιβάλλον.
3. Προγράμματα Υπαίθριας Αναψυχής & Εθελοντικοί οργανισμοί.
4. Καθοδήγηση (ηγεσία) στις υπαίθριες δραστηριότητες.
5. Παρακίνηση σε υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής.
6. Προγράμματα υπαίθριας αναψυχής στην τρίτη ηλικία
7. Μάνατζμεντ πρόληψης ατυχημάτων σε παιδικές κατασκηνώσεις.
8. Διοικητικά θέματα παιδικών κατασκηνώσεων
9. Οργάνωση και διοίκηση Θεματικών πάρκων
10. Παιδότοποι. Οργάνωση και επίβλεψη.
11. Ποιότητα υπηρεσιών σε προγράμματα αναψυχής (προβλήματα, προοπτικές, προτάσεις)
12. Συμπεριφορά καταναλωτών αναψυχικών προγραμμάτων. Επανάληψη συμμετοχής.
13. Ευχαρίστηση – δυσαρέσκεια πελατών από εκδηλώσεις αναψυχής
14. Αναψυχή και άθληση πελατών ξενοδοχείων
15. Ιαματικές πηγές και προγράμματα αναψυχής
16. Σχεδιασμός και Οργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων υπαίθριας αναψυχής
17. Η επίδραση των υπαίθριων δραστηριοτήτων στο περιβάλλον
18. Αειφόρος τουρισμός και δραστηριότητες υπαίθριας αναψυχής
19. Ιστορική αναδρομή προγραμμάτων υπαίθριας αναψυχής
20. Η πολιτική της υπαίθριας αναψυχής στις ΗΠΑ και τον Καναδά
21. Η πολιτική της υπαίθριας αναψυχής σε υπό ανάπτυξη κράτη.
22. Η πολιτική της υπαίθριας αναψυχής σε χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης
23. Η πολιτική της υπαίθριας αναψυχής στην Ελλάδα (ΟΤΑ, ΕΟΤ, Εθελοντικοί φορείς, Ιδιώτες) 
24. Το καρναβάλι ως υπαίθρια αναψυχή. Οργανωτική δομή.
25. Προγράμματα υπαίθριας αναψυχής σε εξαρτημένα άτομα.
26. Προγράμματα υπαίθριας αναψυχής σε άτομα με ειδικές ανάγκες (κινητικές, νοητικές) 
27. Τεχνολογία και υπαίθρια αναψυχή 
28. Οικονομία και υπαίθρια αναψυχή

746 - Αθλητικός τουρισμός

Κωδικός Μαθήματος
746
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Κώστα Γεώργιος
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39701
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Χρόνη Σ.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades746.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Εισηγήσεις.
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: sport tourism, sport recreation, alternative tourism, Olympic games & tourism, PARRC continuum, sports tourism model, hotel animation, animation experience, Olympic training, outdoor recreation, leisure behavior, leisure experience.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους ειδικευόμενους στην επιστήμη του αθλητικού τουρισμού (ΑΤ). 
Στόχος η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των σπουδαστών στην σε θέματα που αφορούν στον αθλητικό τουρισμό, την πολιτική, διοίκηση και την ήπια ανάπτυξη αθλητικών τουριστικών προορισμών, όπως επίσης και τη διοίκηση των ομάδων συμμετεχόντων στις δραστηριότητες του ΑΤ και τις συγγενείς μορφές. 
Επιμέρους στόχοι είναι α) να δημιουργήσει προϋποθέσεις για ερευνητική δραστηριότητα σχετικά με τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα. και β) να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για επαγγελματική δραστηριότητα στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που ασχολούνται με τον αθλητικό τουρισμό σε εθνικό και διεθνές επίπεδο

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Χρόνη Σ. Διάλεξη 1η: Αθλητισμός αναψυχής.
- Κώστα Γ. Διάλεξη 2η: Τουρισμός: γενικές αρχές, ορισμοί μορφές.
- Κώστα Γ. Διάλεξη 3η: Ελληνικός τουρισμός: στατιστικά και μελέτες.
- Χρόνη Σ. Διάλεξη 4η: Υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες.
- Κώστα Γ. Διάλεξη 5η: Παρακολούθηση αθλητικού γεγονότος - Προπονητήρια.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 6η: Συμμετοχή σε αθλητικό γεγονός.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 7η: Animation φιλοσοφία - ιστορία - αναδρομή.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 8η: Animation στην Ελλάδα απασχόληση.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 9η: Marketing και έρευνα.
- Χρόνη Σ. Διαλεξη 10η: Αθλητικός τουρισμός και κοινωνικοπολιτισμική επίδραση.
- Χρόνη Σ. Διαλεξη 11η: Αθλητικός τουρισμός και υγεία.
- Χρόνη Σ. Διαλεξη 12η: Το μέλλον του αθλητικού τουρισμού.
- Κώστα Γ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και ενδεχομένως προαιρετική εκπαιδευτική άσκηση στη λίμνη Κερκίνη Ν. Σερρών.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. παρουσίαση ερευνητικού άρθρου 15%.
2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης 25%.
3. Case study 15%.
4. Γραπτές τελικές εξετάσεις 35%.
5. Συμμετοχή στο μάθημα 10%.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Χρόνη Σ. (2001). Δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής στην Ελλάδα: Αντιλήψεις φοιτητών φυσικής αγωγής. Φυσική Δραστηριότητα & Ποιότητα Ζωής (Ηλεκτρονικό περιοδικό Α.Π.Θ.). Ειδικό τεύχος: Διοίκηση Δραστηριοτήτων Αναψυχής, 20-27.
2. McIntosh R., Goeldner C. (1990). Introductory Principles, Study approaches,, Importance, History, and Careers In:Tourism, Principles, Practices, Philosophies, third edition, Wiley New York
3. Σφακιανάκης Μ (2000). Εισαγωγή (κεφ.1) στο : Εναλλακτικές μορφές τουρισμού, σελ. 14-38 (εκδ). ΕΛΛΗΝ, Αθήνα.
4. McKenzie M.D. (2000). How are adventure education program outcomes achieved? A review of the literature. Australian Journal of Outdoor Education, 5, 19-28. 
5. Kurtzman, J. (2001) Economic impact: Sport tourism and the city, Journal of Sport Tourism, 23 http//www.sptourism.net/jst23.html
6. Standeven J., & Knop P.D. (1999). Sport in the development of tourism. Chapter 3. In: Sport Tourism (pp. 81-125). Champaign, IL: Human Kinetics.
Standeven J., DeKnop P.D. (1999). Tourism in the development of sports Chapter 4. In: Sport Tourism (pp.129-163), Champaign, IL Human Kinetics.
7. Αυθίνος, Γ. (1998). ΑγΟ- Κινητική Αναψυχή στις διακοπές και στον τουρισμό Κεφ. 9. Άσκηση - άθληση, κινητική αναψυχή: Οργανωτική διάσταση (σελ. 15-31). Αθήνα: Press Line 
Κώστα, Γ., Γλυνιά, Ε., Αντωνίου Π., Γούδας, Μ. & Κουθούρης, Χ. (2002). Eκτίμηση της ποιότητας υπηρεσιών άσκησης και ψυχαγωγίας ξενοδοχείων διακοπών Εξελίξεις στη Φυσική αγωγή (Ηλεκτρονικό περιοδικό) [Υπό δημοσίευση].
8. Costa, G., Glinia, E., Antoniou, P., Goudas, M (2002). Recreational services in resort hotels: Customer satisfaction aspects Journal of Sport Tourism, 7, 1. [Ηλεκτρονικό περιοδικό] http://www.sptourism.net/jst[In press]
9. Beecho, A & Prentice, R.(1997). Conceptualising the experiences of heritage tourists Tourism Management 18(2) 75-87.
10. Tellis,W (1997). Introduction to case studies The qualitative reporthttp://www.nova.edu/ssss/QR/QR3-2/tellis1.html.
Vogt, C., &Fesenmeier, D. (1998). Expanding the functional information model Annals of Tourism Research, 25 (3), 551-578.
11. Standeven J., & Knop P.D. (1999). The sociocultural impact of sport tourism. Sport Tourism (pp. 203-234). Champaign, IL: Human Kinetics.
12. Standeven J., & Knop P.D. (1999). The health impact of sport tourism. Sport Tourism (pp. 271-290). Champaign, IL: Human Kinetics. 
13. Standeven J., & Knop P.D. (1999). Conclusions and implications: Sport tourism in the twenty-first century. Sport tourism (pp. 321-351) Champaign, IL: Human Kinetics.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Ψυχολογικά οφέλη από συμμετοχή σε προγράμματα υπαίθριων δραστηριοτήτων
2. Ανασκόπηση στο ρόλο του τουρισμού στην τοπική κοινωνία (π.χ. Πομακοχώρια, Νέστος)
3. Καταγραφή επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά του αθλητικού τουρισμού , κατηγοριοποίηση και έρευνα περιεχομένου
4. Ανάλυση προφίλ εταιρειών αναψυχής στο διαδίκτυο
5. Προφίλ τουριστών /ιδιοκτητών εταιρειών αθλητικού τουρισμού και αναψυχής στην Ελλάδα
6. Σχεδιασμός παρεμβατικών προγραμμάτων υπαιθρίων δραστηριοτήτων για ικανοποίηση δημοτών συνεργασία με δήμους (π.χ. Αγίου Παύλου, Συκεών Θεσσαλονίκης κλπ.)
7. Μελέτες περίπτωσης για εταιρείες υπαιθρίων δραστηριοτήτων (SWOT κλπ.)
8. Σύγκριση αντιλαμβανόμενης ποιότητας στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορους οργανισμούς με IPA
9. Σύγκριση κινήτρων εργαζομένων στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορες οργανισμούς με IPA
10. Εργασιακή ικανοποίηση, εργασιακή συμπεριφορά στελεχών και εργαζομένων στις εταιρείες αναψυχής στο δημόσιο /ιδιωτικό τομέα
11. Χαρακτηριστικά της εργασίας, ρόλοι, αυτονομία, συγκρούσεις σε εργαζόμενους διάφορες οργανισμούς αναψυχής
12. Οργανωσιακή δέσμευση και εποχικότητα στο ανθρώπινο δυναμικό στον αθλητικό τουρισμό
13. Κενά στη διοίκηση των εταιρειών αναψυχής- αθλητικού τουρισμού, ποιότητα υπηρεσιών μοντέλα SERVQUAL κλπ.
14. Επενδύσεις που γίνονται από τον ιδιωτικό τομέα στον αθλητικό τουρισμό- και τις συγγενικές του μορφές (υγείας, οικολογικό)
15. Οικονομικό αντίκτυπο των διαφόρων μορφών αθλητικού τουρισμού (μοντέλα και εφαρμογές)
16. Μοντέλο PARRC αθλητικού τουρισμού για την πόλη της Αθήνας εν όψει 2004
17. Μοντέλο PAARC για την Κων/πολη και τη Θεσσαλονίκη εν όψει Πανευρωπαϊκών Αγώνων Ποδοσφαίρου 2008

Ν746 - Αθλητικός τουρισμός

Κωδικός Μαθήματος
Ν746
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Δ: Φυσική δραστηριότητα και αθλητική αναψυχή
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Κώστα Γεώργιος
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39701
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Χρόνη Σ.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades746.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Εισηγήσεις.
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: sport tourism, sport recreation, alternative tourism, Olympic games & tourism, PARRC continuum, sports tourism model, hotel animation, animation experience, Olympic training, outdoor recreation, leisure behavior, leisure experience.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους ειδικευόμενους στην επιστήμη του αθλητικού τουρισμού (ΑΤ). 
Στόχος η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των σπουδαστών στην σε θέματα που αφορούν στον αθλητικό τουρισμό, την πολιτική, διοίκηση και την ήπια ανάπτυξη αθλητικών τουριστικών προορισμών, όπως επίσης και τη διοίκηση των ομάδων συμμετεχόντων στις δραστηριότητες του ΑΤ και τις συγγενείς μορφές. 
Επιμέρους στόχοι είναι α) να δημιουργήσει προϋποθέσεις για ερευνητική δραστηριότητα σχετικά με τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα. και β) να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για επαγγελματική δραστηριότητα στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς που ασχολούνται με τον αθλητικό τουρισμό σε εθνικό και διεθνές επίπεδο

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Χρόνη Σ. Διάλεξη 1η: Αθλητισμός αναψυχής.
- Κώστα Γ. Διάλεξη 2η: Τουρισμός: γενικές αρχές, ορισμοί μορφές.
- Κώστα Γ. Διάλεξη 3η: Ελληνικός τουρισμός: στατιστικά και μελέτες.
- Χρόνη Σ. Διάλεξη 4η: Υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες.
- Κώστα Γ. Διάλεξη 5η: Παρακολούθηση αθλητικού γεγονότος - Προπονητήρια.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 6η: Συμμετοχή σε αθλητικό γεγονός.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 7η: Animation φιλοσοφία - ιστορία - αναδρομή.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 8η: Animation στην Ελλάδα απασχόληση.
- Κώστα Γ. Διαλεξη 9η: Marketing και έρευνα.
- Χρόνη Σ. Διαλεξη 10η: Αθλητικός τουρισμός και κοινωνικοπολιτισμική επίδραση.
- Χρόνη Σ. Διαλεξη 11η: Αθλητικός τουρισμός και υγεία.
- Χρόνη Σ. Διαλεξη 12η: Το μέλλον του αθλητικού τουρισμού.
- Κώστα Γ. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις και ενδεχομένως προαιρετική εκπαιδευτική άσκηση στη λίμνη Κερκίνη Ν. Σερρών.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. παρουσίαση ερευνητικού άρθρου 15%.
2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης 25%.
3. Case study 15%.
4. Γραπτές τελικές εξετάσεις 35%.
5. Συμμετοχή στο μάθημα 10%.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Χρόνη Σ. (2001). Δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής στην Ελλάδα: Αντιλήψεις φοιτητών φυσικής αγωγής. Φυσική Δραστηριότητα & Ποιότητα Ζωής (Ηλεκτρονικό περιοδικό Α.Π.Θ.). Ειδικό τεύχος: Διοίκηση Δραστηριοτήτων Αναψυχής, 20-27.
2. McIntosh R., Goeldner C. (1990). Introductory Principles, Study approaches,, Importance, History, and Careers In:Tourism, Principles, Practices, Philosophies, third edition, Wiley New York
3. Σφακιανάκης Μ (2000). Εισαγωγή (κεφ.1) στο : Εναλλακτικές μορφές τουρισμού, σελ. 14-38 (εκδ). ΕΛΛΗΝ, Αθήνα.
4. McKenzie M.D. (2000). How are adventure education program outcomes achieved? A review of the literature. Australian Journal of Outdoor Education, 5, 19-28. 
5. Kurtzman, J. (2001) Economic impact: Sport tourism and the city, Journal of Sport Tourism, 23 http//www.sptourism.net/jst23.html
6. Standeven J., & Knop P.D. (1999). Sport in the development of tourism. Chapter 3. In: Sport Tourism (pp. 81-125). Champaign, IL: Human Kinetics.
Standeven J., DeKnop P.D. (1999). Tourism in the development of sports Chapter 4. In: Sport Tourism (pp.129-163), Champaign, IL Human Kinetics.
7. Αυθίνος, Γ. (1998). ΑγΟ- Κινητική Αναψυχή στις διακοπές και στον τουρισμό Κεφ. 9. Άσκηση - άθληση, κινητική αναψυχή: Οργανωτική διάσταση (σελ. 15-31). Αθήνα: Press Line 
Κώστα, Γ., Γλυνιά, Ε., Αντωνίου Π., Γούδας, Μ. & Κουθούρης, Χ. (2002). Eκτίμηση της ποιότητας υπηρεσιών άσκησης και ψυχαγωγίας ξενοδοχείων διακοπών Εξελίξεις στη Φυσική αγωγή (Ηλεκτρονικό περιοδικό) [Υπό δημοσίευση].
8. Costa, G., Glinia, E., Antoniou, P., Goudas, M (2002). Recreational services in resort hotels: Customer satisfaction aspects Journal of Sport Tourism, 7, 1. [Ηλεκτρονικό περιοδικό] http://www.sptourism.net/jst[In press]
9. Beecho, A & Prentice, R.(1997). Conceptualising the experiences of heritage tourists Tourism Management 18(2) 75-87.
10. Tellis,W (1997). Introduction to case studies The qualitative reporthttp://www.nova.edu/ssss/QR/QR3-2/tellis1.html.
Vogt, C., &Fesenmeier, D. (1998). Expanding the functional information model Annals of Tourism Research, 25 (3), 551-578.
11. Standeven J., & Knop P.D. (1999). The sociocultural impact of sport tourism. Sport Tourism (pp. 203-234). Champaign, IL: Human Kinetics.
12. Standeven J., & Knop P.D. (1999). The health impact of sport tourism. Sport Tourism (pp. 271-290). Champaign, IL: Human Kinetics. 
13. Standeven J., & Knop P.D. (1999). Conclusions and implications: Sport tourism in the twenty-first century. Sport tourism (pp. 321-351) Champaign, IL: Human Kinetics.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Ψυχολογικά οφέλη από συμμετοχή σε προγράμματα υπαίθριων δραστηριοτήτων
2. Ανασκόπηση στο ρόλο του τουρισμού στην τοπική κοινωνία (π.χ. Πομακοχώρια, Νέστος)
3. Καταγραφή επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά του αθλητικού τουρισμού , κατηγοριοποίηση και έρευνα περιεχομένου
4. Ανάλυση προφίλ εταιρειών αναψυχής στο διαδίκτυο
5. Προφίλ τουριστών /ιδιοκτητών εταιρειών αθλητικού τουρισμού και αναψυχής στην Ελλάδα
6. Σχεδιασμός παρεμβατικών προγραμμάτων υπαιθρίων δραστηριοτήτων για ικανοποίηση δημοτών συνεργασία με δήμους (π.χ. Αγίου Παύλου, Συκεών Θεσσαλονίκης κλπ.)
7. Μελέτες περίπτωσης για εταιρείες υπαιθρίων δραστηριοτήτων (SWOT κλπ.)
8. Σύγκριση αντιλαμβανόμενης ποιότητας στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορους οργανισμούς με IPA
9. Σύγκριση κινήτρων εργαζομένων στις υπηρεσίες αναψυχής σε διάφορες οργανισμούς με IPA
10. Εργασιακή ικανοποίηση, εργασιακή συμπεριφορά στελεχών και εργαζομένων στις εταιρείες αναψυχής στο δημόσιο /ιδιωτικό τομέα
11. Χαρακτηριστικά της εργασίας, ρόλοι, αυτονομία, συγκρούσεις σε εργαζόμενους διάφορες οργανισμούς αναψυχής
12. Οργανωσιακή δέσμευση και εποχικότητα στο ανθρώπινο δυναμικό στον αθλητικό τουρισμό
13. Κενά στη διοίκηση των εταιρειών αναψυχής- αθλητικού τουρισμού, ποιότητα υπηρεσιών μοντέλα SERVQUAL κλπ.
14. Επενδύσεις που γίνονται από τον ιδιωτικό τομέα στον αθλητικό τουρισμό- και τις συγγενικές του μορφές (υγείας, οικολογικό)
15. Οικονομικό αντίκτυπο των διαφόρων μορφών αθλητικού τουρισμού (μοντέλα και εφαρμογές)
16. Μοντέλο PARRC αθλητικού τουρισμού για την πόλη της Αθήνας εν όψει 2004
17. Μοντέλο PAARC για την Κων/πολη και τη Θεσσαλονίκη εν όψει Πανευρωπαϊκών Αγώνων Ποδοσφαίρου 2008

740 - Διατροφή και υγεία

Κωδικός Μαθήματος
740
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Γ: Πρόληψη – παρέμβαση – αποκατάσταση
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Τζιαμούρτας Αθανάσιος
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγητής
Τηλ: +30 24310 47054
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Φατούρος Ι.
Εξάμηνο
Β' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Μάθημα εξ' αποστάσεως.
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: nutrition, hematology, metabolism, energy balance, metabolic syndrome, Mediterranean diet.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει τις βασικές γνώσεις γύρω από θέματα μακροστοιχείων και ιχνοστοιχείων και πως αυτά επηρεάζουν την υγεία ενός ατόμου Επιπλέον θα εξεταστεί ποια είναι η επίδραση της έλλειψης ή της υπερβολικής πρόσληψης ορισμένων από αυτά τα στοιχεία στην υγεία του ανθρώπου.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 1η: Εισαγωγή στη διατροφή και υγεία.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 2η: Πρόσληψη υδατανθράκων.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 3η: Πρόσληψη λιπών.
- Φατούρος Ι. Διάλεξη 4η: Πρόσληψη πρωτεϊνών.
- Τζιαμούρτας Α. Διάλεξη 5η: Βιταμίνες.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 6η: Ιχνοστοιχεία.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 7η: Αναιμία - Υπερχρωμάτωση.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 8η: Ενεργειακή ισορροπία.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 9η: Ο ρόλος της λεπτίνης στην ενεργειακή ισορροπία.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 10η: Γλυκαιμικός δείκτης.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 11η: Μεταβολικό σύνδρομο και Μεσογειακή διατροφή.
- Τζιαμούρτας Α. Διαλεξη 12η: Διατροφικές διαταραχές (Δίαιτες-Ανορεξία-Βουλιμία).
- Τζιαμούρτας Α. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
12 διαλέξεις.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει: 

1. Βιβλιογραφική Ανασκόπηση (30%)
2. Μεσο-εξαμηνιαίο Διαγώνισμα (20%)
3. Γραπτές Εξετάσεις (50%)

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Jequier, E. and Tappy, L. Regulation of Body Weight in Humans. Physiological Reviews, 79(2), 451-480, 1999.
2. Gleim, G.W. and Glace, B.W. Energy Balance and Weight Control (Male and Female). In Contemporary Endocrinology: Sports Endocrinology (Eds) Warren and Constantini, Humana Press inc, Totowa, NJ, 189-205, 2000.
3. Hu, F.B., van Dam, R.M., Liu, S. Diet and risk of Type II diabetes: the role of types of fat and carbohydrate. Diabetologia, 44: 805-817, 2001.
4. Jeffery RW. Does weight cycling present a health risk? Am J Clin Nutr 1996 Mar;63(3 Suppl):452S-455S.
5. Arciero PJ, Vukovich MD, Holloszy JO, Racette SB, Kohrt WM. Comparison of short-term diet and exercise on insulin action in individuals with abnormal glucose tolerance. J Appl Physiol 1999 Jun;86(6):1930-5.
6. Position of the American Dietetic Association: Weight Management. Journal of the American Dietetic Association, 102 (8): 1145 – 1155, 2002.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Διατροφή και στεφανιαία νόσος της καρδιάς
2. Ο ρόλος της βιταμίνης D και του ασβεστίου στο μεταβολισμό των οστών
3. Διατροφή και οστεοπόρωση
4. Διαιτολογική αντιμετώπιση του σακχαρώδη διαβήτη
5. Διατροφή και καρκίνος του πεπτικού συστήματος. Ο ρόλος των φυτικών ινών
6. Διατροφή ηλικιωμένων
7. Διατροφή στην αναπτυξιακή ηλικία
8. Ο ρόλος των ω-3 λιπαρών οξέων στη διατροφή του ανθρώπου
9. Διαφορές μεταξύ της μεσογειακής διατροφής και της διατροφής του δυτικού τρόπου διατροφής
10. Μεσογειακή διατροφή και πρόβλεψη παθήσεων του καρδιαγγειακού συστήματος

Ανακοινώσεις

Δημοσιεύτηκε στις 02/06/2023, 10:01 από admin
Η τελετή απονομής των Μεταπτυχιακών Διπλωμάτων που διοργανώνει η Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης για τους απόφοιτους του Δ.Π.Μ.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» (από...
Επισκέψεις 453
Δημοσιεύτηκε στις 24/01/2022, 09:35 από admin
Για να δείτε τους ετήσιους απολογισμούς εσόδων-εξόδων του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο «Άσκηση & Ποιότητα Ζωής» του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού της Σχολής...
Επισκέψεις 576
Δημοσιεύτηκε στις 27/07/2021, 10:33 από admin
Ολοκλήρωση φοίτησης Καλείστε όσες/οι φοιτήτριες/ές δεν έχετε ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις σας στο διιδρυματικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» να φροντίσετε...
Επισκέψεις 1917
Δημοσιεύτηκε στις 10/02/2021, 17:14 από admin
Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων/Εrasmus+ του ΔΠΘ υλοποιεί κατά το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 τη δράση πρακτικής άσκησης φοιτητών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Κινητικότητας Erasmus+ μέσω των κονδυλίων που εξασφαλίζει...
Επισκέψεις 765
Δημοσιεύτηκε στις 28/09/2020, 19:54 από admin
Το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων/Εrasmus + του Δ.Π.Θ., στα πλαίσια της δράσης πρακτικής άσκησης φοιτητών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Κινητικότητας Erasmus +, προκηρύσσει επιπλέον θέσεις για το ακαδημαϊκό έτος...
Επισκέψεις 844