Ν722 - Μουσική και ρυθμός στην φυσική αγωγή

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
Ν722
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Πολλάτου Ελιζάνα
Βαθμίδα: Επίκουρος Καθηγήτρια
Τηλ: +30 24310 47068
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Ζαχοπούλου Ε., Σερμπέζης Β. & Αλμπανίδης Ε.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades722.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
-
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Rhythm, music, rhythmic ability, synchronization, rhythm elements, tempo, music and movement education, time precision, temporal control, synchronous music, asynchronous music.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές: 

1. Να κατανοήσουν την έννοια του ρυθμού και τους μηχανισμούς αντίληψης και παραγωγής ρυθμικής κίνησης.
2. Να ενημερωθούν για τον ρόλο και την χρήση της μουσικής στις φυσικές δραστηριότητες.
3. Να γνωρίσουν τα παράλληλα στοιχεία κίνησης και μουσικής.
4. Να αποκτήσουν την ικανότητα για οργάνωση προγραμμάτων μουσικοκινητικής αγωγής Να ενημερωθούν για τις έρευνες σ’ αυτούς τους τομείς

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Ζαχοπούλου, Ε. Διάλεξη 1η: Μουσικοκινητική Αγωγή – Κινητική Δημιουργικότητα.
- Ζαχοπούλου, Ε. Διάλεξη 2η: Η έννοια του ρυθμού – Η ρυθμική ικανότητα ως αντιληπτική και ως συναρμοστική ικανότητα.
- Πολλάτου, Ε. Διάλεξη 3η: Η χρονική οργάνωση των κινήσεων- η έννοια του σχετικού ρυθμού.
- Σερμπέζης, Β. Διάλεξη 4η: Η εξελικτική πορεία του ρυθμού-ελληνικοί παραδοσιακοί χορευτικοί ρυθμοί.
- Αλμπανίδης, Ε. Διάλεξη 5η: H σχέση της μουσικής με την άθληση στην αρχαία Ελλάδα.
- Ζαχοπούλου, Ε. Διαλεξη 6η: Η επίδραση της μουσικής σε φυσιολογικές παραμέτρους κατά τη διάρκεια της άσκησης.
- Πολλάτου, Ε. Διαλεξη 7η: Ρυθμικές αξίες, κινητικά μοτίβα, σύστημα Orff,- δημιουργία μουσικοκινητικών προγραμμάτων και εφαρμογές σε προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία.
- Πολλάτου, Ε. Διαλεξη 8η: Δημιουργία μουσικοκινητικών προγραμμάτων και εφαρμογές συστήματος Laban σε παιδιά δημοτικού και γυμνασίου.
- Πολλάτου, Ε.

Διαλεξη 9η: Δημιουργία μουσικοκινητικών προγραμμάτων και εφαρμογές συστήματος Dalcrose σε παιδιά λυκείου και ενήλικες.

- Πολλάτου, Ε. Διαλεξη 10η: Χρήση ρυθμικών αξιών σε βασικές χορευτικές δεξιότητες – Πρακτική εφαρμογή.
- Πολλάτου, Ε. Διαλεξη 11η: H μουσική ως μέσο έκφρασης και εκπαίδευσης.
- Ζαχοπούλου Ε. Διαλεξη 12η: Μηχανισμοί του κινητικού συγχρονισμού.
- Πολλάτου, Ε. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις, Πρακτικές εφαρμογές, Εργαστήρια.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Εργασία βιβλιογραφικής ανασκόπησης.
2. Παρουσίαση προγράμματος διδασκαλίας μουσικοκινητικής αγωγής.

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Pica, R. (2000). Experiences in movement with music, Activities and Theory. Albany : Delmar Publications
2. Bachmann, M. (1991). Dalcroze today – An education through and into music. New York : Oxford University Press.
3. Saliba, K. (1991). Accent on Orff – An introductory approach. NJ : Prentice – Hall.
4. Raschke, W. (1985). Aulos and Athlete: The function of the flute player in Greek Athletics. Arete II (2), 177-200.
5. Mosston, M. & Ashworth, S. (1997). Η διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής (μεταφρ. Κ. Μουντάκης). Θεσ/νίκη : Salto.

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
-