Ν721 - Ικανότητες και δεξιότητες φυσικής αγωγής στην αναπτυξιακή ηλικία

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
Ν721
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Β: Παιδαγωγική και δημιουργική μάθηση
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Δέρρη Βασιλική
Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Τηλ: +30 25310 39678
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
-
Εξάμηνο
Γ' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Εξ’ αποστάσεως
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: Fundamental Movement Skills (stability, locomotor, manipulative), Abilities, Cognitive Concepts, Social Skills, Values, Movement Play, Preschool and Primary school (lower grades), Instruction and Evaluation.

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
  • Να αποκτηθούν γνώσεις για την ανάπτυξη των αντιληπτικοκινητικών ικανοτήτων, των κινητικών εννοιών, των βασικών κινητικών, γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων καθώς και για την κατάλληλη ενσωμάτωσή τους στο πρόγραμμα του σχολείου αλλά και σε ανάλογα εξωσχολικά προγράμματα.
  • Να παρουσιαστούν και να εφαρμοστούν τρόποι διδασκαλίας και εξάσκησης των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων φυσικής αγωγής στην αναπτυξιακή ηλικία (προσχολική και πρώτη σχολική).
  • Να παρουσιαστούν και να εφαρμοστούν τρόποι αξιολόγησης της προόδου των παιδιών στις βασικές δεξιότητες της φυσικής αγωγής κατά την αναπτυξιακή ηλικία.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Δέρρη Β. Βασικές κινητικές δεξιότητες & κινητικές έννοιες: Το κινητικό αλφάβητο
- Δέρρη Β. Ικανότητες και βασικές κινητικές δεξιότητες
- Δέρρη Β. Βασικές γνωστικές έννοιες: Το γνωστικό αλφάβητο της φυσικής αγωγής
- Δέρρη Β. Βασικές κοινωνικές δεξιότητες και αξίες: Το συμπεριφορικό αλφάβητο της φυσικής αγωγής
- Δέρρη Β. Ανάπτυξη και αρχές διδασκαλίας στατικών δεξιοτήτων
- Δέρρη Β. Ανάπτυξη και αρχές διδασκαλίας δεξιοτήτων μετακίνησης και χειρισμού
- Δέρρη Β. Σχεδιασμός/επιλογή και διδασκαλία εκπαιδευτικών παιχνιδιών
- Δέρρη Β. Ανάπτυξη, διδασκαλία και αξιολόγηση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και κίνησης
- Δέρρη Β. Μοντέλα Φυσικής Αγωγής για τη διδασκαλία βασικών δεξιοτήτων και εννοιών
- Δέρρη Β. Αξιολόγηση βασικών κινητικών δεξιοτήτων και εννοιών: Μέθοδοι και εργαλεία
- Δέρρη Β. Αξιολόγηση της μάθησης στο εκπαιδευτικό παιχνίδι
- Δέρρη Β. Διδασκαλία και αξιολόγηση βασικών δεξιοτήτων φυσικής αγωγής - Πρακτική εφαρμογή
- - Τελικές Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
-

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
  • Κάθε φοιτητής-τρια θα εκπονήσει δύο εργασίες μικρής έκτασης (40%+40%)
  • Συμμετοχή: Περιλαμβάνει συμμετοχή στο μάθημα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων (20%)

Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
  1. Derri, V. & Pachta, M. (2007). Motor skills and concepts acquisition and retention: a comparison between two styles of teaching. Revista Internacional de Ciencias del Deporte (International Journal of Sport Science), 9(3), 37-47. [on line] Available at http://www.cafyd.com/REVISTA/index9.html
  2. Derri, V., Tsapakidou, A., Zachopoulou, E., & Kioumourtzoglou, E. (2001). Effect of a music and movement programme on development of locomotor skills by children 4 to 6 years of age. European Journal of Physical Education, 6, 16-25.
  3. Gallahue, D. & Ozmun, J. (1998). Understanding motor development. Infants, children, adolescents, adults. USA: W. C. Brown Communications.
  4. Graham, G., Holt/Hale, S. A., & Parker, M. (1998). Children Moving. A reflective approach to teaching physical education. USA: Mayfield Pub. Co. Pp 33-57.
  5. Pangrazi, R. (2001). Dynamic Physical Education for Elementary Schoolchildren. USA: Allyn and Bacon.
  6. Schiemer, S. (2000). Assessment Strategies for Elementary Physical Education. USA: Human Kinetics.
  7. Vassiliadou, O, Derri, V., Zisi, V., Goudas, M., & Kioumourtzoglou, E. (2004). Qualitative aspects of teaching and manipulative skill enhancement: is there any relationship? Journal of Human Movement Studies, 46, 259-273.
  8. Δέρρη, Β. και συν (2007). H Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα: Σκοποί-στόχοι-επιδιώξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
  9. Δέρρη, Β. & Αυγερινός, Α. (2006). Bιβλίο Εκπαιδευτικού - Ενότητα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» & Αυγερινός, Α., Δέρρη, Β. & Ζήση, Β. (2006). Τετράδια δραστηριοτήτων μαθητών. Ιn Υ.ΠΕ.ΠΘ. (Ed.), Σχεδίαση και υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής/Ολυμπιακής Παιδείας. Ανάπτυξη/εκπόνηση προγράμματος σπουδών, επιμορφωτικού, εκπαιδευτικού υλικού και σχεδίου δράσης σχολικών πιλοτικών προγραμμάτων (Πρόγραμμα Καλλιπάτειρα). Διαθέσιμα: http://www.ypepth.gr/docs/olimpiak_paideia_vivlio_ekpaid_070129.pdf, http://www.ypepth.gr/el_ec_page7841.htm
  10. Κιουμουρτζόγλου, Ε. (2007). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου αιώνα. Σκοποί-Στόχοι-Επιδιώξεις. Θεωρητικές προσεγγίσεις. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
  11. http://pecentral.org 

Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
-