Ν703 - Νέες τεχνολογίες στην προπονητική διαδικασία

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
Ν703
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Αντωνίου Παναγιώτης
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 25310 39659
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Παπαδημητρίου Α. & Τσαμουρτζής Ε.
Περίγραμμα Εισηγήσεων
Τύπος Μαθήματος: Επιλογής Βαθμολογία
Grades703.pdf
Εξάμηνο: Β' εξάμηνο
Τρόπος Διεξαγωγής
Συνδυασμός εντατικής και εξ αποστάσεως σύγχρονης και ασύγχρονης φοίτησης με διαλέξεις και εργαστήρια.
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Κάθε Τρίτη 13-15μμ και ασύγχρονη καθημερινή επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Λέξεις κλειδιά: Υπολογιστές στην προπονητική, Νέες Τεχνολογίες στην προπονητική, Εκπαιδευτικό Λογισμικό στην προπονητική, Πολυμέσα στην προπονητική. (computers in coaching, new technologies in coaching, educational software in coaching, multimedia in coaching).

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει, με την παρουσίαση των δυνατοτήτων των Νέων Τεχνολογιών, στην ενημέρωση των φοιτητών και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης για την χρήση τους. Παράλληλα στοχεύει στην απόκτηση δεξιοτήτων χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, εφαρμογών γραφείου και διαδικτύου.Με την καταγραφή των προγραμμάτων λογισμικού που χρησιμοποιούνται στην προπονητική διαδικασία. στοχεύει να κάνει ευρύτερα γνωστή στους μεταπτυχιακούς φοιτητές τη χρήση καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Επίσης να δείξει τις εφαρμογές τους σε συγκεκριμένες εκπαιδευτικές διαδικασίες στην προπονητική και να εξοικειώσει τους φοιτητές-προπονητές με τις νέες τεχνολογίες (χρήση διαδικτύου και πολυμέσων).
Η επίτευξη των παραπάνω στόχων μπορεί να οδηγήσει στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων από φοιτητές-προπονητές που θα τους επιτρέψει να καλύψουν τις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται διεθνώς στην προπονητική διαδικασία. Αυτές οι ανάγκες της ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στην προπονητική δημιουργούν νέες απαιτήσεις από τους φοιτητές-προπονητές για εξειδικευμένες τεχνικές και διδακτικές ικανότητες.

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)
Ημερομηνία   Εισηγητής   Θέμα
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 1η: Νέες Τεχνολογίες και μάθηση.
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 2η: Πολυμέσα – Τεχνολογίες Πολυμέσων - Πολυμέσα στην προπονητική διαδικασία.
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 3η: Δίκτυα – Internet - - Διαχείριση Πληροφοριών και Επικοινωνίες.
- Αντωνίου Π. Διάλεξη 4η: Προπονητική διαδικασία και νέες τεχνολογίες.
- Τσαμουρτζής Ε. Διάλεξη 5η: Προγράμματα βιντεοανάλυσης.
- Τσαμουρτζής Ε. Διαλεξη 6η: Προγράμματα καταγραφής στατιστικών και ανάλυσης τεχνικοτακτικών στοιχείων.
- Τσαμουρτζής Ε. Διαλεξη 7η: Προγράμματα οργάνωσης ομάδας και προπόνησης.
- Τσαμουρτζής Ε. Διαλεξη 8η: Προγράμματα ψηφιοποίησης και επεξεργασίας αθλητικών κινήσεων.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 9η: Βασικές αρχές για τη δημιουργία προγραμμάτων ανάλυσης της αγωνιστικής συμπεριφοράς στον Η/Υ.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 10η: Συστηματική παρατήρηση μέσω Η/Υ.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 11η: Ανάλυση των δεδομένων παρατήρησης μέσω του Η/Υ.
- Παπαδημητρίου Α. Διαλεξη 12η: Πειραματικοί σχεδιασμοί εμπέδωσης της αγωνιστικής παρατήρησης μέσω του Η/Υ.
- Αντωνίου Π. Εξετάσεις

Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις σε σύγχρονη και ασύγχρονη μορφή μέσω του διαδικτύου, εισηγήσεις σε αίθουσα, εργαστήρια, παρουσιάσεις, προγραμματισμένη συμμετοχή σε έρευνα πεδίου. 
Στα πλαίσια του μαθήματος θα πραγματοποιηθούν 12 εισηγήσεις, παρουσιάσεις δραστηριότητες και εργαστήρια εφαρμογής και ανάπτυξης δεξιοτήτων. 
Το μάθημα θα διδαχθεί ως συνδυασμός τριών μεθόδων διδασκαλίας: 
- διαλέξεις όπου θα εισάγονται βασικές έννοιες και θεωρίες σχετικές με το περιεχόμενο του μαθήματος.
- εργαστηριακή διδασκαλία όπου οι φοιτητές θα εργάζονται αυτόνομα εκτελώντας εργασίες με πακέτα λογισμικού γενικής και ειδικής χρήσης. Στόχος είναι η εξοικείωσή τους με τις έννοιες και τις μεθοδολογικές δεξιότητες της Πληροφορικής και των εφαρμογών της.
- εκπόνηση σειράς μικρών εργαστηριακών ασκήσεων. Οι ασκήσεις εκτελούνται ατομικά αρχικά και ομαδικά στη συνέχεια επικοινωνώντας και χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αλλά και τις προσφερόμενες δυνατότητες (συζητήσεις, αξιολογήσεις) από τις πλατφόρμες λογισμικού (Εστία, Centra). Η συνολική δραστηριότητα αρχειοθετείται και αξιολογείται από τους διδάσκοντες. Στόχος είναι οι φοιτητές να εμπεδώσουν τη χρήση του λειτουργικού συστήματος και των περιφερειακών, των διαδεδομένων εφαρμογών Διαδικτύου, του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, της επεξεργασίας κειμένου, την εφαρμογή συγκεκριμένων δεξιοτήτων οργάνωσης, επεξεργασίας εικόνας και σχεδίασης εκπαιδευτικού υλικού μέσα από την εφαρμογή τους στην αντιμετώπιση συγκεκριμένων θεμάτων. 
Ακόμη, οι φοιτητές θα εκπαιδευθούν στην διερεύνηση και αναζήτηση βοήθειας από τον υπολογιστή για την εκτέλεση άγνωστων εργασιών. Στόχος είναι η εξοικείωση με τους υπολογιστές και η υποβοήθηση των φοιτητών στον εντοπισμό και την ανακάλυψη των γνώσεων που χρειάζονται για να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα χρήσης των υπολογιστών.

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Η τελική αξιολόγηση του μαθήματος στο τρέχον εξάμηνο θα γίνει με τη βοήθεια μιας εργασίας (Project) που μπορεί να είναι και ομαδική (όχι περισσότερα από τρία άτομα). Τα θέματα των εργασιών θα προσδιοριστούν σε συμφωνία με το διδάσκοντα. Θα αποτελούν επιλογή τόσο από προκαθορισμένα θέματα αλλά και οι ίδιοι οι φοιτητές μπορούν να προτείνουν πρωτότυπες εργασίες που θα εμπίπτουν στα πλαίσια του γνωστικού αντικειμένου του μαθήματος.
2. Γραπτή εξέταση.
3. Αξιολόγηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης διαχείρισης υλικού και λογισμικού μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες – εργασίες που θα εκτελέσουν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.


Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
Υποχρεωτική 
1. Τσαμουρτζής, Ε. (2002). Προγράμματα βιντεοανάλυσης στην προπονητική. Εταιρεία Αξιολόγησης και Διαχείρισης περιουσίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

2. Alessi, S., Trollip, S. (2001). Multimedia for Learning. Methods and Development. Allyn and Bacon. Massachusetts. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ).

3. Donnely, J.E. (1987). Using Microcomputers in physical education and the Sport Science. Human kinetics publishers, Inc.Champaign, Illinois. (Βιβλιοθήκη ΤΕΦΑΑ).

Προτεινόμενη
1. Daugs R. & Igel C., (2000). Information Technologies in European Sport and Sport Science” - das europäische Modellprojekt ITES [On-line] Available: http://www.uni-saarland.de/verwalt/kwt/f-magazin/1-2000/ITES.pdf

2. Loland S. (2001). Technology in Sport: Three Ideal-Typical Views and Their Implications. European Journal of Sport Science, vol. 2, issue 1.

3. Αντωνίου Παναγιώτης (2002). Windows ME Microsoft Word 2000. Σημειώσεις. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Κομοτηνή (Γραφείο διδάσκοντα).


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση
1. Ο ΗΥ ως γνωστικό εργαλείο στην προπονητική
2. Προπονητική και ΗΥ
3. Η διδακτική αξιοποίηση λογισμικού άσκησης-εξάσκησης στην προπονητική
4. Διδακτικό Λογισμικό για την προπονητική 
5. H αξιοποίηση προσομοιώσεων στην προπονητική 
6. Λογισμικό Μοντελοποίησης στην προπονητική 
7. Η ενσωμάτωση της βάσης δεδομένων στην προπονητική 
8. Πολυμέσα και Υπερμέσα στην προπονητική 
9. Εφαρμογές του διαδικτύου στην προπονητική 
10. Κατασκευές ιστοσελίδων από τους προπονητές
11. Τρόποι ένταξης του ΗΥ στην προπονητική 
12. Μοντέλα Χρήσης ΗΥ στην προπονητική 
13. Η εκπαίδευση των στην προπονητών ως παράμετρος επιτυχημένης ενσωμάτωσης του ΗΥ στην προπονητική διαδικασία
14. Οι τάσεις στην Ευρώπη και Αμερική για τη χρήση των πολυμέσων στην προπονητική 
15. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση (distance learning) και υπολογιστές στην προπονητική