Προσωπική Σελίδα της Κυριακούλας Εμμανουηλίδου

Pin It
photo Ονοματεπώνυμο: Εμμανουηλίδου Κυριακούλα
Ιδιότητα: Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.)
Γνωστικό αντικείμενο:  Διδακτική στη Φυσική Αγωγή
Τομέας: Οργάνωση Αθλητισμού - Σχολική Φυσική Αγωγή - Αναψυχή
Εργαστήριο:  
Τηλέφωνο: +30 2531039628 
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Προσωπική ιστοσελίδα:  
Γραφείο:  Β1-4
Ώρες ακρόασης φοιτητών: Τρ, Τετ: 16:00-17:00 

Διδασκόμενα μαθήματα
Χειμερινό εξάμηνο:
- Ν181 Πρακτική Άσκηση στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση

Εαρινό εξάμηνο:
-
Ν181 Πρακτική Άσκηση στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση

Επιστημονικά (ερευνητικά) ενδιαφέροντα

  • Διδακτική της Φυσικής Αγωγής
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού και μαθητή

Σύντομο Βιογραφικό
Σπουδές: 

  • 2011: Διδακτορικό δίπλωμα στη Φυσική Αγωγή, Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Δ.Π.Θ. Τίτλος διατριβής: «Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση διδασκόντων Φυσικής Αγωγής στην αξιολόγηση / βαθμολόγηση μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης».
  • 2003: Μεταπτυχιακό δίπλωμα Ειδίκευσης με κατεύθυνση «Σχολική Φυσική Αγωγή». Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Δ.Π.Θ. Τίτλος διατριβής: «Ο Ακαδημαϊκός Χρόνος Μάθησης (ALT-PE) ως μέσο μέτρησης της αποτελεσματικότητας του διδάσκοντα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
  • 1988: Πτυχίο στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Δ.Π.Θ.-

Επιστημονική εμπειρία:

  • 2016 (20 Μαΐου): «Η εφαρμογή της μεθόδου CLIL στη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής». Προσκεκλημένη ομιλήτρια στην στρογγυλή τράπεζα με θέμα «Καινοτομίες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο 24ο Διεθνές Συνέδριο Φυσικής Αγωγής. Κομοτηνή
  • 2016 (9 Απριλίου): «Εκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών σεναρίων στη Φυσική Αγωγή»: Εισήγηση σε στρογγυλή τράπεζα του 4ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνέδριου Κ. Μακεδονίας: «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη», Θεσσαλονίκη
  • 2014, Ιούνιος. «Μαθηματικά & Φυσική Αγωγή στη Β’ Δημοτικού». Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτικών της 7ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, Γραφείο Σχολικού Συμβούλου, Θεσσαλονίκη.
  • 2014, Απρίλιος. «Jump, skip, hop... Αγγλικά εν κινήσει». Εισήγηση στην Επιμορφωτική συνάντηση σχολικών συμβούλων με τίτλο «CLIL: συνάντηση Γλώσσας και Περιεχομένου». 3ο ΠΠΔΣ Ευόσμου, Θεσσαλονίκη
  • 2012 (14, 15, 21, 22 Μαρτίου): Κεντρική εισηγήτρια σε τέσσερα σεμινάρια που οργανώθηκαν από το Σχολικό σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Καβάλας-Δράμας με θέμα «Αποτελεσματική διδασκαλία και Αυτοαξιολόγηση διδάσκοντα».
  • 2011 (10 Δεκεμβρίου): Υπηρεσίες του διαδικτύου για υποστήριξη της εκπαίδευσης στη Φυσική Αγωγή. Εισήγηση στο 12ο θεματικό συνέδριο της Ένωσης Γυμναστών Βορείου Ελλάδος,  Θεσσαλονίκη. 
  • 2009 (9 & 10 Σεπτεμβρίου): Κεντρική εισηγήτρια στα σεμινάρια που οργανώθηκαν από το Σχολικό σύμβουλο Φυσικής Αγωγής Καβάλας-Δράμας με θέμα «Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής στην Αξιολόγηση του Μαθητή».

Κριτής στα επιστημονικά περιοδικά  "Άθληση και Κοινωνία" και "Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό" (www.hape.gr)

Ερευνητικό έργο:

  1. 2018-2019: Επιμορφώτρια και συγγραφέας συμπληρωματικού υλικού στο Έργο «Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β’ Επιπέδου ΤΠΕ στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ)", Κ.Ε. 82252, «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ
  2. 2018-19 Μέλος του ερευνητικού προγράμματος, στο πλαίσιο της πρόσκλησης Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση [EDULLL34-AA: 1901] “Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές ” NSRF 2014-2020 με Κωδικό MIS: 5006293: 1.1 – Ανάπτυξη, έλεγχος και εφαρμογή συστηματικής παρατήρησης /εργαλείων αξιολόγησης της αποτελεσματικής διδασκαλίας των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Αποδοχή χρηματοδότησης 5/10/17 (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης).
  3. 2016-18: Μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του 3ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου για την υλοποίηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KΑ2: Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices, Action: Strategic Partnerships for school education, με κωδικό 2016-1-EL01-KA201-023703 και τίτλο «Promoting CLIL implementation in Europe».
  4. 2015-16: Ειδικός Εμπειρογνώμονας για την εκπόνηση μελέτης εξειδίκευσης μεθοδολογίας ανάπτυξης σεναρίων Φυσικής Αγωγής και δύο δειγματικών ψηφιακών σεναρίων στο γνωστικό αντικείμενο, στο πλαίσιο υλοποίησης του Υποέργου 1 της Πράξης με τίτλο: «Ανάπτυξη μεθοδολογίας και ψηφιακών διδακτικών σεναρίων για τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης» με κωδικό MIS 479325 και ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
  5. 2011: Ειδικός εμπειρογνώμονας της συγγραφικής ομάδας του Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό του Νέου Προγράμματος Σπουδών της φυσικής αγωγής για το δημοτικό, στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Νέο πρόγραμμα σπουδών, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, -Οριζόντια Πράξη», με κωδικό MIS 295450 και ειδικότερα στο πλαίσιο του Υποέργου 1: «Εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οδηγών για τον εκπαιδευτικό «Εργαλεία Διδακτικών Προσεγγίσεων» με ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. http://repository.edulll.gr/edulll/handle/10795/1892
  6. 2008-2009: Επιμορφώτρια και αξιολογήτρια στο επιμορφωτικό πρόγραμμα «Αξιολόγηση και επιμόρφωση των καθηγητών φυσικής αγωγής των εκπαιδευτηρίων Δούκα σε θέματα Διδακτικής» ΔΠΘ (Κ.Ε.: 1800) 27/11/08-30/9/09 (Εκπαιδευτήρια Δούκα Α.Ε).
  7. 2006: Επιμορφώτρια στο ερευνητικό πρόγραμμα με κωδικό 53014.01 και τίτλο «ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ-σχεδίαση και υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής», Π.Θ. (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων-E.E).

Κυριότερες δημοσιεύσεις:

  1. Venetsanou, F., Emmanouilidou, K., Soutos, K., Sotiriou A.S., Bastida, L., Moya, A. & Kambas, A. (2020). Towards a Functional Approach to the Assessment of Daily Life Physical Activity in Children: Are the PAQ-C and Fitbit Flex-2 Technically Adequate? International Journal of Environmental Research and Public Health, 17, 8503. doi:10.3390/ijerph17228503
  2. Venetsanou, F.; Emmanouilidou, K.; Kouli, O.; Bebetsos, E.; Comoutos, N.; Kambas, A. Physical Activity and Sedentary Behaviors of Young Children: Trends from 2009 to 2018. Int. J. Environ. Res. Public Health 2020, 17, 1645.
  3. Arampatzi, G., Derri, V., Emmanouilidou, K., & Kyrgyridis, P. (2019). Adaptation and Examination of the Greek General Formative Assessment Framework P.D. 152/2013 in Physical Education Teachers. Journal of Advances in Sports and Physical Education, 2(8), 162-170. DOI: 10.36348/JASPE.2019.v02i08.001
  4. Emmanouilidou, K. & Laskaridou, Ch. (2017). Physical Education through CLIL: Teaching movement vocabulary to young learners. Research Papers in Language Teaching and Learning, 18(2), 51-62.
  5. Kyrgiridis, P., Derri, V., Emmanouilidou, K., Chlapoutaki, E., & Kioumourtzoglou, E. (2014). Development of a Questionnaire for Self-Evaluation of Teacher Effectiveness in Physical Education (SETEQ-PE). Measurement in Physical Education and Exercise Science, 18(2), 73-90. 
  6. Derri, V., Emmanouilidou, K., Antoniou P., & Chatzaraki, V. (2012). Distance versus Face To Face Professional Development Environment: Physical Educators’ Knowledge Acquisition on Student Evaluation. Journal of Teaching and Education, 1(5), 179-183.
  7. Emmanouilidou, K., Derri, V., Antoniou P., & Kyrgiridis, P. (2012). Comparison between Synchronous and Asynchronous Instructional Delivery Method of Training Programme on In-Service Physical Educators’ Knowledge. Turkish Online Journal of Distance Education, 13(4), 193-208. ISSN: 1302-6488.
  8. Derri, V., Avgerinos, A., Emmanouilidou, K., & Kioumourtzoglou, E. (2012). What Do Greek Physical Education Teachers Know About Elementary Student Assessment? Journal of Human Sport & Exercise, 7(3), 658-670.  
  9. Emmanouilidou, K., Derri, V., Aggelousis, N., & Vassiliadou, O. (2012). Development and evaluation of a questionnaire to assess physical educators’ knowledge of student assessment. The Physical Educator, 69(2), 105-118. 
  10. Δέρρη, Β., Εμμανουηλίδου, Κ., & Βασιλειάδου, Ο. (2011). Ψηφιακό Σχολείο. Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών. Οδηγός για τον εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. https://goo.gl/C1JipG
  11. Emmanouilidou, K., Antoniou, P., & Derri, V. (2010). Physical Educators’ Perspectives οn Instructional Methodology οf Synchronous Distance Professional Development. The Turkish Online Journal of Distance Education, 11(2), 51-60. 
  12. Derri, V., Emmanouilidou, K., Vassiliadou, O., Tzetzis, G., & Kioumourtzoglou, E. (2008). Relationship between Academic Learning Time in Physical Education (ALT-PE) and Skill Concepts Acquisition and Retention. The Physical Educator, 65(3), 134-145. 
  13. Derri, V., Emmanouilidou, K., Vassiliadou, O., Kioumourtzoglou, E., & Loza Olave, E. (2007). Academic learning time in physical education (ALT-PE): is it related to fundamental movement skill acquisition and learning? Revista Internacional De Ciencias del Deporte, 6(3), 12-23. 
  14. Εμμανουηλίδου Κ., Δέρρη Β., Βασιλειάδου Ο., & Κιουμουρτζόγλου Ε. (2007). Ο Ακαδημαϊκός Χρόνος Μάθησης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 5(1), 1-9. 

Σύντομα άρθρα σε Διεθνή και Πανελλήνια επιστημονικά συνέδρια: 14

Προφορικές και Αναρτημένες ανακοινώσεις σε επιστημονικά συνέδρια: 37