Έρευνα

Κατεύθυνση Κινητικής Απόδοσης & Φυσικής Αγωγής

34

Το Εργαστήριο Φυσικής Αγωγής και Κινητικής Απόδοσης αποτελεί έναν δυναμικό πυρήνα έρευνας και εκπαίδευσης, επικεντρωμένο στην ανάπτυξη καινοτόμων προσεγγίσεων στη φυσική αγωγή, την κινητική μάθηση και την αθλητική απόδοση. Στόχος του είναι να συμβάλει στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της αθλητικής πρακτικής μέσα από σύγχρονες τεχνικές διδασκαλίας, αξιολόγησης και έρευνας.


Βασικοί Άξονες του Σκοπού του Εργαστηρίου:
Αξιολόγηση Κινητικών Διεργασιών

Το εργαστήριο επικεντρώνεται στη διαμόρφωση τεχνικών μέτρησης που επιτρέπουν την αξιολόγηση τόσο των προσωρινών αλλαγών που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της εξάσκησης, όσο και των μόνιμων αλλαγών που συντελούνται στη διαδικασία της μάθησης. Αυτή η προσέγγιση υποστηρίζει την κατανόηση της κινητικής προόδου και την εξατομικευμένη προσαρμογή της εκπαιδευτικής πρακτικής.

Μάθηση Κινητικών και Αθλητικών Δεξιοτήτων

Ένας από τους κύριους στόχους είναι η διερεύνηση και εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και εξάσκησης, που στοχεύουν στη βελτιστοποίηση της μάθησης κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων. Η χρήση διαδραστικών και επιστημονικά τεκμηριωμένων μεθόδων καθιστά την εκπαιδευτική διαδικασία πιο αποτελεσματική και ελκυστική.

Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Ικανοτήτων

Το εργαστήριο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη, βελτίωση και αξιολόγηση γνωστικών, αντιληπτικών και κινητικών ικανοτήτων, οι οποίες είναι θεμελιώδεις για την επιτυχή συμμετοχή σε αθλητικές και κινητικές δραστηριότητες. Αυτό περιλαμβάνει τη μελέτη των νευροφυσιολογικών και ψυχολογικών παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοση.

Διαμόρφωση Εκπαιδευτικών Μοντέλων

Μελετώνται και αναπτύσσονται μοντέλα που αφορούν στην αποτελεσματική διδασκαλία της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού. Εξετάζεται η αποτελεσματικότητα του διδάσκοντα, η καταλληλότητα του περιεχομένου διδασκαλίας και ο τρόπος με τον οποίο αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται για την επίτευξη βέλτιστων μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Ψυχολογικές Δεξιότητες στον Αθλητισμό

Το εργαστήριο εστιάζει στη χρήση ψυχολογικών δεξιοτήτων και την εφαρμογή κατάλληλων εργαλείων για την αξιολόγηση και την ενίσχυσή τους. Οι ψυχολογικές παράμετροι, όπως η αυτοπεποίθηση, η συγκέντρωση και η διαχείριση του άγχους, αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για τη βελτίωση της απόδοσης.

Επίδραση της Τεχνολογίας στη Μάθηση

Εξετάζεται η επίδραση της τεχνολογίας (όπως tablet, βιντεοπαιχνίδια και εικονική πραγματικότητα) στη μάθηση κινητικών, αθλητικών και αντιληπτικών δεξιοτήτων. Αυτή η διερεύνηση στοχεύει στη δημιουργία νέων εργαλείων που ενισχύουν τη μαθησιακή εμπειρία και παρέχουν καινοτόμες λύσεις για την αθλητική προπόνηση.

Εκπαίδευση στον Πρακτικό Κύκλο

Στο πλαίσιο του βασικού κύκλου μαθημάτων, το εργαστήριο παρέχει εκπαίδευση που αφορά στην κινητική μάθηση, τη διδασκαλία αθλητικών δεξιοτήτων και την πρακτική χρήση οργάνων και μεθόδων αξιολόγησης. Οι φοιτητές εκπαιδεύονται στη θεωρητική κατανόηση και την πρακτική εφαρμογή, εξοπλίζοντάς τους με τις δεξιότητες που απαιτούνται για μια επιτυχημένη καριέρα.


Συμπέρασμα

Το Εργαστήριο Φυσικής Αγωγής και Κινητικής Απόδοσης συμβάλλει καθοριστικά στην προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και πρακτικής στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό. Μέσω της συνδυαστικής χρήσης σύγχρονων μεθόδων και εργαλείων, επιδιώκει την καλλιέργεια ολοκληρωμένων αθλητών και εκπαιδευτικών, ενισχύοντας τη φυσική και ψυχική ανάπτυξη των συμμετεχόντων.