Προσωπική Σελίδα του Θωμά Κουρτέση

kourtessis Ονοματεπώνυμο: Θωμάς Κουρτέσης
Ιδιότητα: ΔΕΠ Αναπληρωτής Καθηγητής
Γνωστικό αντικείμενο: Κινητική Συναρμογή με Έμφαση στην Αδεξιότητα
Τομέας: Οργάνωση Αθλητισμού - Σχολική Φυσική Αγωγή - Αναψυχή
Εργαστήριο:  
Τηλέφωνο: +30 25310 39704
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Προσωπική ιστοσελίδα: http://duth.academia.edu/ThomasKourtessis
Γραφείο: Β1-8
Ώρες ακρόασης φοιτητών: Τρ: 11:30-14:30, Τε: 09:30 -14:00, Πε: 09:30-14:00

Διδασκόμενα μαθήματα
Χειμερινό εξάμηνο:
252 Τεχνικές Έρευνας (Tρ: 15:10-16:40)
421 Τεχνική των κολυμβητικών στυλ (Tρ: 09:55-11:25)
111 Κολύμβηση (Τε: 15:10-16:40)

Εαρινό εξάμηνο:
225 Κινητική Μάθηση (Tρ: 11:30-13:00)
422 Μεθοδικές σειρές ασκήσεων για τη διδασκαλία των κολυμβητικών στυλ (Tρ: 09:55-11:25)
111 Κολύμβηση (Τε: 15:10-16:40)

Επιστημονικά (ερευνητικά) ενδιαφέροντα

  • ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ & ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ & ΕΦΗΒΟΥΣ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ (DEVELOPMENTAL COORDINATION DISORDER)
  • ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ & ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ
  • ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Σύντομο Βιογραφικό
Σπουδές:

  • Διδακτορικό δίπλωμα (1997): ΔHMOKPITEIO ΠANEΠIΣTHMIO ΘPAKHΣ, Tμήμα Eπιστήμης Φυσικής Aγωγής και Aθλητισμού, Τίτλος διδακτορικής διατριβής: «ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ».
  • Master of Arts (1993): McGILL UNIVERSITY, Department of Physical Education (Μόντρεαλ, Καναδάς), Τίτλος μεταπτυχιακής εργασίας (Thesis): «PROCEDURAL AND DECLARATIVE KNOWLEDGE IN BALL CATCHING IN CHILDREN WITH PHYSICAL DISABILITIES».
  • Πτυχίο (Ειδικότητα: Κολύμβηση), (1990): APIΣTOTEΛEIO ΠANEΠIΣTHMIO ΘEΣΣAΛONIKHΣ, Tμήμα Eπιστήμης Φυσικής Aγωγής και Aθλητισμού.

Επιστημονική εμπειρία:

Επιβλέπων Καθηγητής των παρακάτω Διδακτορικών Διατριβών φοιτητών/τριών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τμήματος:

  • Μαχαιρίδου, Μ. (2011). Η Αποτελεσματικότητα των Νέων Τεχνολογιών στην Επιμόρφωση Καθηγητών Φυσικής Αγωγής.
  • Κυπαρίσσης, Μ. (2008). Ικανότητα αναγνώρισης μαθητών με κινητική αδεξιότητα από καθηγητές Φυσικής Αγωγής, δάσκαλους και γονείς.
  • Ελληνούδης, Θ. (2007). Εφαρμογή της δέσμης κινητικής αξιολόγησης «Movement Assessment Battery for Children».
  • Κωνσταντούλας, Δ. (2007). Στρατηγικές αυτό-ρύθμισης και αυτοαποτελεσματικότητας για αντιμετώπιση προβλημάτων που δυσχεραίνουν τη συμμετοχή στον αθλητισμό.

Επιβλέπων Καθηγητής των παρακάτω Μεταπτυχιακών Διατριβών φοιτητών/τριών του Μεταπτυχιακού Προγράμματος του Τμήματος:

  • Κωσταλά, Β. (2009). Διερεύνηση συνύπαρξης Αναπτυξιακών Διαταραχών του Συντονισμού με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία σε παιδιά του Δημοτικού Σχολείου.
  • Λίβερη-Καντερέ, Α. (2009). Συνύπαρξη κινητικής αδεξιότητας & μαθησιακών δυσκολιών στο Ελληνικό σχολικό περιβάλλον – Μία πρώτη προσέγγιση.
  • Τσούγκου, Ε. (2007). Ανίχνευση κινητικών διαταραχών του κινητικού συντονισμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.
  • Αντωνίου, Χ. (2006). Η επαγγελματική ικανοποίηση των καθηγητών φυσικής αγωγής σε σχέση με τις υπόλοιπες ειδικότητες των εκπαιδευτικών Α΄/θμιας και Β΄/θμιας εκπαίδευσης
  • Παπαλεξοπούλου, Ν. (2004) Διερεύνηση της καταλληλότητας του ερωτηματολογίου Movement Assesment Battery for Children Checklist (MABCC) για χρήση στο Ελληνικό σχολικό περιβάλλον
  • Καροφυλλάκη, Σ. (2004). Η επίδραση των κινητικών διαταραχών του συντονισμού στη συμπεριφορά των μαθητών και των καθηγητών στο μάθημα της φυσικής αγωγής.
  • Ψάλτη, Μ. (2002). Η επίδραση ενός προγράμματος μουσικοκινητικής αγωγής στην εκτέλεση Κινητικών δεξιοτήτων παιδιών, προσχολικής ηλικίας, με Κινητική Αδεξιότητα
  • Ελληνούδης, Θ. (2001). Η επίδραση του παράγοντα ηλικία στην ανίχνευση και αξιολόγηση των κινητικών δυσκολιών σε παιδιά δημοτικού σχολείου.

Επιβλέπων Καθηγητής των παρακάτω Μεταπτυχιακών Διατριβών φοιτητών/τριών του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος:

  • Μπεκρή, Π. (2009). Διερεύνηση απόψεων καθηγητών φυσικής αγωγής για την εφαρμογή του προγράμματος Καλλιπάτειρα στο δημοτικό σχολείο.
  • Μουσαφειροπούλου (2008).

Ερευνητικό έργο:

Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα ως επιστημονικά υπεύθυνος

  1. Πρόγραμμα «Ηράκλειτος: Υποτροφίες έρευνας με προτεραιότητα στη βασική έρευνα» (Υποέργο με τίτλο «Στρατηγικές αυτό-ρύθμισης και αυτό-αποτελεσματικότητα για αντιμετώπιση προβλημάτων που δυσχεραίνουν τη συμμετοχή στον αθλητισμό») (Δ.Π.Θ., Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.).
  2. Σύστημα διάγνωσης, πρόληψης και αποκατάστασης διαταραχών ισορροπίας σε άτομα τρίτης ηλικίας με τη χρήση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας (Γ.Γ.Ε.Τ.-Δ.Π.Θ.).
    - Ρίζου, Ε. (2007). Η επαγγελματική ικανοποίηση των ναυαγοσωστών και το προφίλ του επαγγέλματος στην Ελλάδα.
    - Θωμαϊδου, Ε. (2007). Διερεύνηση της συνύπαρξης αναπτυξιακών διαταραχών του κινητικού συντονισμού και Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών σε παιδιά του Δημοτικού σχολείου.
    - Κασαμάκης, Χ. (2005). Παράγοντες που επηρεάζουν την εφαρμογή και την λειτουργικότητα του κινητικού τεστ “Movement Assessment Battery for Children».
    - Παπαδημητρίου, Χ. (2004). Διαφορές μεταξύ παιδίών με και χωρίς κινητική αδεξιότητα σε γραφοκινητικές δεξιότητες.
    - Μαχαιρίδου, Μ. (2002). Η ικανότητα των εκπαιδευτικών στην αναγνώριση και την αξιολόγηση παιδιών με κινητική αδεξιότητα.

Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα ως μέλος της ερευνητικής ομάδας

  1. Σχεδίαση και υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής Ολυμπιακής Παιδείας-Ανάπτυξη/εκπόνηση προγράμματος σπουδών, επιμορφωτικού, εκπαιδευτικού υλικού και Σχεδίου Δράσης Σχολικών Πιλοτικών Προγραμμάτων-Προγράμματα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών-Εφαρμογή προγραμμάτων που προωθούν την ισότητα στην κοινωνία –ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ (ΥΠΕΠΘ, Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ ΙΙ., Ε.Υ.: Ι. Θεοδωράκης).
  2. Ερευνητικό πρόγραμμα Comenius, Action 2.1 «Les activites Physiques et Spotives: Media de la Culture Generale et Scientifique» (Ε.Υ.: Β. Δέρρη).
  3. Αναμόρφωση Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Θ., Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ., Ε.Υ.: Κ. Ταξιλδάρης).
  4. THENAPA (Thematic Network Educational and Social Integration of Persons with a Disability through Adapted Physical Activity) με τίτλο: “Ageing and Disability - A new crossing between physical activity, social inclusion and life-long well-being” (στα πλαίσια του ερευνητικού προγράμματος Socrates-Erasmus, Katholieke Universiteit Leuven, E.Y.: Η. Van Coppenolle).
  5. Κοινοτικό πρόγραμμα Leonardo da Vinci “Experiential expert in outdoor tourism sport animator» (Δ.Π.Θ.).
  6. Ερευνητική ομάδα για τη μελέτη της ανάπτυξης συνεργασίας Ελλάδος-Κύπρου ενόψει της 28ης Ολυμπιάδας (Δ.Π.Θ. - Υπουργείο Πολιτισμού- Γ.Γ. Ολυμπιακών Αγώνων 2004, Ε.Υ.: Γ. Κώστα).
  7. Επιχειρηματικότητα στον αθλητικό τομέα: Πρόγραμμα Κοινοτικής Πρωτοβουλίας EQUAL (Δ.Π.Θ., Υπουργείο Εργασίας, Ε.Υ.: Γ. Κώστα).
  8. Συνύπαρξη κινητικών δυσκολιών και διαταραχών προφορικού και γραπτού λόγου σε παιδιά σχολικής ηλικίας: Ανίχνευση, αξιολόγηση και παρέμβαση (Α.Π.Θ., Π.Ε.Ν.Ε.Δ., Ε.Υ.: Ζ. Μπαμπλέκου).
  9. Στάσεις, αντιλήψεις και συμπεριφορές: 1) Στο μάθημα της φυσικής αγωγής, 2) Στους χώρους άσκησης και 3) ως προς ένα υγιεινό τρόπο ζωής, ατόμων που διαφέρουν ως προς το φύλο, την ηλικία, κοινωνική τάξη, θρησκεία και βαθμό κινητικής δυσκολίας-ατέλειας (Δ.Π.Θ., Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ., Ε.Υ.: Α. Παπαϊωάννου).
  10. Αναμόρφωση προγράμματος σπουδών – Συγγράμματα (Δ.Π.Θ., Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ., Ε.Υ.: Ε. Κιουμουρτζόγλου).
  11. Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (Δ.Π.Θ., Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.,Ε.Υ.: Ε. Κιουμουρτζόγλου).
  12. Η άσκηση ως μέσο βελτίωσης της υγείας & της παραγωγικότητας (Δ.Π.Θ., ΠΡΕΝΕΔ, Ε.Υ.: Γ. Τζέτζης).
  13. Κινητική αδεξιότητα στη μετεφηβική ηλικία και επαγγελματικές προοπτικές (Δ.Π.Θ., Π.Ρ.Ε.Ν.Ε.Δ, Ε.Υ.: Μ. Μιχαλοπούλου).
  14. Πρακτική άσκηση Φοιτητών σε εργαζόμενους (εργοστάσια, βιοτεχνίες, βιομηχανίες, διάφορες υπηρεσίες) καθώς και σε ειδικές ομάδες ατόμων από νοσοκομεία, ιδρύματα και σχολεία με στόχο τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και υγείας τους (Δ.Π.Θ., Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ., Ε.Υ.: Σ. Τοκμακίδης.).
  15. Έλεγχος αυτόνομης διαβίωσης και αυτοεξυπηρέτησης για άτομα τρίτης ηλικίας (Δ.Π.Θ., Ο.Π.ΑΠ., Ε.Υ.: Γ. Γκοδόλιας.).
  16. Παιδιά με κινητικά προβλήματα στο Δημοτικό σχολείο: Συνθήκες και Μέθοδοι αντιμετώπισης (Δ.Π.Θ., Π.Ρ.Ε.Ν.Ε.Δ., Ε.Υ.: Ε. Κιουμουρτζόγλου).
  17. Συμμετοχή στις συνοδευτικές και υποστηρικτικές ενέργειες του επιχειρησιακού προγράμματος καταπολέμησης του αποκλεισμού από την αγορά εργασίας των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Υποπρόγραμμα: Ένταξη-επανένταξη στην αγορά εργασίας / Βελτίωση της υγείας και εργασίας – απόκτηση κινητικών ικανοτήτων. (Δ.Π.Θ.).
  18. Αγωνιστική ικανότητα και μεθόδευση πληροφοριών για τη βελτίωση των αγωνιστικών δεξιοτήτων στα ομαδικά αθλήματα· (Δ.Π.Θ., Ο.Π.Α.Π., Ε.Υ.: Ε. Κιουμουρτζόγλου.).
  19. Νέες τεχνολογίες στην αποτελεσματικότητα των μεθόδων διδασκαλίας (Δ.Π.Θ., Ε.Υ.: Κ. Ταξιλδάρης).

Κυριότερες δημοσιεύσεις:

  1. Asonitou, K., Koutsouki, D., Kourtessis, T. & Charitou, S. (2012). Motor and cognitive performance differences between children with and without Developmental Coordination Disorder (DCD). Research in Developmental Disabilities, 33(4), 996–1005.
  2. Tziva-Kostala, V., Kourtessis, T., Kostala, M., Michalopoulou, M. & Evaggelinou, C. (2011). Coordination Disorder in Children with Dyslexia. European Psychomotricity Journal, 4(1), 29-37.
  3. Avgerinos, Α., Kourtessis, T. & Damaskopoulou, Α. (2011). Comparison of physical activity level between overweight and non-overweight adolescent girls. European Psychomotricity Journal, 3(1), 45-53.
  4. Ellinoudis, Τ., Evaggelinou, C., Kourtessis, T., Konstantinidou, Z., Venetsanou, F. & Kambas, A. (May-June 2011). Reliability and Validity of Age Band 1 of the Movement Assessment Battery for Children – Second Edition. Research in Developmental Disabilities, 32(3), 1046-1051.
  5. Venetsanou, F., Kambas, A., Ellinoudis, T., Fatouros, I., Giannakidou, D. & Kourtessis, T. (January-February 2011). Can the Movement Assessment Battery for Children-Test be the “gold standard” for the motor assessment of children with Developmental Coordination Disorder? Research in Developmental Disabilities, 32(1), 1-10.
  6. Michalopoulou, M., Kourtessis, T., Ioannidou, F., Aggelousis, N. & Avgerinos, A. (2009). Concurrent validity and test-retest reliability of the Greek version of the 3-Day Physical Activity Record in 13-15 yrs old Greek adolescents. European Psychomotricity Journal, 2(1), 35-45.
  7. Τσούγκου, Ε., Κουρτέσης, Θ., Γίτσας, Κ. & & Θωμαϊδου Ε. (2009). Ανίχνευση κινητικών διαταραχών του κινητικού συντονισμού σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Γαληνός, 51(5), 476-489. Διαθέσιμο: http://www.egalinos.gr/gr/articles/&id=2467
  8. Ελληνούδης, Θ., Κυπαρίσσης, Μ., Γίτσας, Κ. & Κουρτέσης, Θ. (2009). Ικανότητα ανίχνευσης κινητικών δυσκολιών σε παιδιά ηλικίας 7-12 ετών από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής με τη χρήση της δέσμης αξιολόγησης Movement Assessment Battery for Children. Φυσική Αγωγή & Αθλητισμός, 29 (3), 288-306.
  9. Kourtessis T., Tsigilis N., Maheridou M., Ellinoudis, T., Kiparissis M., & Kioumourtzoglou E. (2008). The influence of a short intervention program on early childhood and physical education teachers’ ability to identify children with developmental coordination disorders. Journal of Early Childhood Teacher Education, 29, 276-286.
  10. Kourtessis, T., Tsougou, E., Maheridou M., Tsigilis, N., Psalti, M. & Kioumourtzoglou, E. (2008, April-June). Developmental coordination disorder in early childhood – A preliminary epidemiological study in Greek schools. Archives: International Journal of Medicine, 1(2), 95-99.
  11. Kourtessis T., Thomaidou E., Liveri-Kantere A., Michalopoulou M., Kourtessis A., & Kioumourtzoglou E. (2008). Prevalence of developmental coordination disorder among Greek children with learning disabilities-A preliminary study. European Psychomotricity Journal, 1(2), 10-17.
  12. Ellinoudis, T., Kourtessis, T., Kiparissis, M., (2008). Suitability of the Movement Assessment Battery for Children in Greece: Comparison between a Greek sample and a North-American normative sample of 9 and 11 year old children. International Journal of Health Science, 1(4), 132-137.
  13. Ellinoudis, T., Kourtessis, T., Kiparissis, M., Kampas, A. & Mavromatis, G. (2008). Movement Assessment Battery for Children (MABC): Measuring the construct validity for Greece in a sample of elementary school aged children. International Journal of Health Science, 1(2), 56-60.
  14. Ελληνούδης, Θ., Κουρτέσης, Θ., Κυπαρίσσης, Μ. & Παπαλεξοπούλου, Ν. (2008). Η κινητική αδεξιότητα σε παιδιά ηλικίας 9-12 ετών στην Ελλάδα – Μία επιδημιολογική μελέτη [on line]. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 6(3), 280-289. Διαθέσιμο: www.hape.gr/emag.asp 
  15. Aντωνίου, Χ., Κουρτέσης, Θ., Κουστέλιος, Α. & Παπαϊωάννου, Α. (2007). Η επαγγελματική ικανοποίηση των καθηγητών φυσικής αγωγής σε σχέση με τις υπόλοιπες ειδικότητες των εκπαιδευτικών. Άθληση και Κοινωνία, 45, 76-82.
  16. Katartzi, E., Kontou, M., Kourtessis, T., & Tzetzis, G. (2005). Sport participation profile of Greek female athletes with motor impairments. Japanese Journal of Adapted Sport Science, 3(1), 12-21.
  17. Kourtessis, T., Tsiggilis, N., Tzetzis, G., Kapsalas, Th., Tserkezoglou, S., & Kioumourtzoglou, E. (2003). Reliability of the “Movement Assessment Battery for Children Checklist” in Greek school environment. European Journal of Physical Education, 8, 202-210.
  18. Efstratopoulou, M., Simons, J., & Kourtessis, T. (2003). Measuring thinking creatively in action and movement in mentally retarded and non-retarded children. Journal of Human Movement Studies, 44, 417-431.
  19. Αυγερινός, Α., Μαχαιρίδου, Μ. & Κουρτέσης, Θ. (2002). Παιδιά με κινητική αδεξιότητα: Τι μπορούμε να κάνουμε για την ενσωμάτωση τους στο τυπικό σχολικό περιβάλλον;. Φυσική Αγωγή-Αθλητισμός-Υγεία, 12-13, 11-25.
  20. Τσερκέζογλου, Σ., Κουρτέσης, Θ. & Καψάλας, Θ. (2003). Αποτελέσματα ενός, προσανατολισμένου στη δεξιότητα, παρεμβατικού προγράμματος για παιδιά με διαταραχές του συντονισμού στο Ελληνικό σχολικό περιβάλλον. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & στον Αθλητισμό [on line], 1(2), 103-115. Διαθέσιμο: www.hape.gr/emag.asp 
  21. Kourtessis, T., Tzetzis, G., Kioumourtzoglou, E., & Mavromatis, G. (2001). The effects of an intensive recreational intervention program on children with movement difficulties. New Zealand Journal of Disability Studies, 9, 120-139.
  22. Kioumourtzoglou E., Michalopoulou M., Tzetzis G., & Kourtessis T. (2000). Ability profile of the elite volleyball player. Perceptual and Motor Skills, 90, 757-770.
  23. Κουρτέσης, Θ., Τσερκέζογλου, Σ. & Κιουμουρτζόγλου, Ε. (1999). Αντιμετώπιση κινητικών δυσκολιών σε παιδιά δημοτικού σχολείου. Αθλητική Απόδοση & Υγείa,1, 34-47.
  24. Kioumourtzoglou E., Kourtessis T., Michalopoulou M., & Derri V. (1998) Differences in several perceptual abilities between athletes and non-athletes in basketball, volleyball, and water-polo, Perceptual and Motor Skills, 86, 899-912.
  25. Kioumourtzoglou E., Michalopoulou M., Tzetzis G., & Kourtessis T. (1998) Cognition abilities supporting expertise in team sports. Coaching and Sport Science Journal
  26. Kioumourtzoglou, E., Derri, V., Tzetzis, G. & Kourtessis, T. (1998). Predictors of success in female rhythmic gymnasts. Human Movement Studies, 34, 33-48.
  27. Kourtessis, T., & Reid, G. (1997). Knowledge and skill of ball catching in children with cerebral palsy and related disabilities. Adapted Physical Activity Quarterly, 14, 24-42.
  28. Kioumourtzoglou E., Kourtessis T., Michalopoulou M., & Derri V. (1997). Expertise in water polo. Journal of Human Movement Studies, 33, 205-228.
  29. Derri, V., Kourtessis, T., Papaioannou, A., & Papadimitriou, K. (1997). Affective characteristics of awkward school-children, Journal of Police Academy, 2(2), 43-52.
  30. Derri, V., Zissi, V., Papadimitriou K., & Kourtessis, T. (1997). Age and experience effects on information processing of female gymnasts. Casopic za Fizicku Κultur, 51(4), 510-519. Διαθέσιμο: http://scindeks.nb.rs/article.aspx?query=ISSID%26and%263394&page=1&sort=8&stype=0&backurl=%2fissue.aspx%3fissue%3d3394