702 - Προπόνηση στα στάδια ανάπτυξης

Pin It
Κωδικός Μαθήματος
702
Κατηγορία Μαθήματος
Κατεύθυνσης Α: Μεγιστοποίηση αθλητικής επίδοσης ή απόδοσης
Υπεύθυνος Μαθήματος
Ονοματεπώνυμο: Γούργουλης Βασίλειος
Βαθμίδα: Αναπληρωτής Καθηγητής
Τηλ: +30 23510 39656
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συνεπίκουροι Διδάσκοντες
Καμπάς Α., Παπανικολάου Ζ. & Πυλιανίδης Θ.
Εξάμηνο
Β' εξάμηνο
Τύπος Μαθήματος
Επιλογής
Τρόπος Διεξαγωγής
Διαλέξεις
Συναντήσεις με Διδάσκοντα
Μετά από συνεννόηση

Λέξεις κλειδιά: chilhoud, adolescent, training

Αντικείμενο - Στόχος του Μαθήματος
- Εξοικείωση με τις βασικές έννοιες της προπονητικής.
- Κατανόηση των βαθμίδων ανάπτυξης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία.
- Διάκριση μεταξύ χρονολογικής και βιολογικής ηλικίας.
- Επιλογή ταλέντων.
- Φυσιολογικές βάσεις και προπόνηση της τεχνικής και των συναρμοστικών και φυσικών ικανοτήτων στην παιδική και εφηβική ηλικία.
- Μακροχρόνιος προγραμματισμός της προπόνησης.
- Περιοδικότητα της προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία.
- Αξιολόγηση των φυσικών και συναρμοστικών ικανοτήτων

Περιεχόμενο Μαθήματος (περίγραμμα - τίτλοι διαλέξεων)

Ημερομηνία Εισηγητής Θέμα
- Γούργουλης Β. Διάλεξη 1η: Εισαγωγή – Βασικές έννοιες της προπόνησης.
- Γούργουλης Β. Διάλεξη 2η: Βιολογική και χρονολογική ηλικία – Βαθμίδες ανάπτυξης.
- Πυλιανίδης Θ. Διάλεξη 3η: Ανίχνευση - Επιλογή αθλητικών ταλέντων.
- Καμπάς Α. Διάλεξη 4η: Ανάπτυξη - προπόνηση συναρμοστικών ικανοτήτων.
- Καμπάς Α. Διάλεξη 5η: Προπόνηση τεχνικής στα αναπτυξιακά στάδια.
- Γούργουλης Β. Διαλεξη 6η: Αερόβια – Αναερόβια αντοχή.
- Γούργουλης Β. Διαλεξη 7η: Ταχύτητα.
- Γούργουλης Β. Διαλεξη 8η: Δύναμη.
- Γούργουλης Β. Διαλεξη 9η: Ευκινησία – Λειτουργική Γυμναστική.
- Παπανικολάου Ζ. Διαλεξη 10η: Μακροχρόνιος προγραμματισμός της προπόνησης.
- Παπανικολάου Ζ. Διαλεξη 11η: Σχεδιασμός – Περιοδικότητα της προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία.
- Καμπάς Α. Διαλεξη 12η: Εργαστήριο αξιολόγησης ικανοτήτων στην παιδική και εφηβική ηλικία.
- Γούργουλης Β. Εξετάσεις


Τρόπος Διδασκαλίας
Εισηγήσεις

Τρόπος(οι) Αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει:

1. Παρουσίαση ενός άρθρου (15%)
2. Κατάθεση εργασίας ανασκόπησης (από τη διδασκόμενη ύλη) επιλογής του φοιτητή (25%)
3. Γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (50%)
4. Συμμετοχή στο μάθημα (10%)


Υποχρεωτική & Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

1. Martin D., Carl K., Lehnertz K. (2000). Εγχειρίδιο Προπονητικής – Η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη. Επιστημονική επιμέλεια: Ταξιλδάρης Κ., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 2.1. Προπόνηση τεχνικής - χαρακτηριστικά έννοιες (Σελ. 43 - 60) Κεφ. 6.2.1. Ιδιαιτερότητες κατά την ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων (Σελ. 346 - 351) Κεφ. 6.5.1. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση τεχνικής (Σελ. 369 - 371) Κεφ. 6.5.4. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση αντοχής (Σελ. 373 - 374) Κεφ. 6.5.3. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση ταχύτητας (Σελ. 372 - 373) Κεφ. 6.5.5. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση ευκινησίας (Σελ. 374 - 375) Κεφ. 6.5.2. Ιδιαιτερότητες κατά την προπόνηση δύναμης (Σελ. 371 - 372) Κεφ. 6.3. Η γενική βασική εκπαίδευση ως εισαγωγική βαθμίδα της προπόνησης των νεαρών αθλητών (Σελ. 352 - 355) Κεφ. 6.4. Δομή, οργάνωση και διαμόρφωση της προπόνησης των νεαρών αθλητών από μεθοδική σκοπιά και από πλευράς περιεχομένων (Σελ. 356 - 368) Κεφ. 5.3. Σχεδιασμός της προπόνησης (Σελ. 305 - 318).

2. Martin D. (1994). Προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 2. Σχέση μεταξύ βιολογικής ανάπτυξης και ικανότητας απόδοσης στον αθλητισμό (Σελ. 15 - 36) Κεφ. 2.3.1. Ικανότητα αντοχής (Σελ. 43 - 65) Κεφ. 2.3.1. Μορφές εμφάνισης της ταχύτητας (Σελ. 80 - 84) Κεφ. 2.3.4. Ευκαμψία (Σελ. 85 - 87) Κεφ. 2.3.2. Ικανότητα δύναμης (Σελ. 68 - 80) Κεφ. 3. Δόμηση και σχεδιασμός της προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 115 - 143) Κεφ. 4. Περιοδικότητα της προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 145 - 149).

3. Zintl F. (1993). Προπόνηση αντοχής. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Κεφ. 8. Προπόνηση αντοχής στην παιδική και νεανική ηλικία (Σελ. 207 - 221).

4. Grosser M. (1994). Προπόνηση ταχύτητας. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Ταχύτητα στην παιδική και εφηβική ηλικία (Σελ. 27 - 31).

5. Fleck S., Kraemer W. (2000). Προπόνηση δύναμης - Σχεδιασμός προγραμμάτων. Επιστημονική επιμέλεια: Κέλλης Σ. Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. - Αρσενίου Π. Κεφ. 10. Παιδιά και προπόνηση δύναμης (Σελ. 256 - 274).

6. Knebel K-P. (1993). Κοιλιακοί - Ραχιαίοι - Λειτουργική Γυμναστική. Επιστημονική επιμέλεια: Νάτσης Κ., Τερζίδης Ι., Γούργουλης Β. Μετάφραση: Γούργουλης Β. Λειτουργικές ομάδες (Σελ. 79 - 85) Δύναμη και προπόνηση δύναμης (Σελ. 102 - 111).

7. Πυλιανίδης Θ. (2002). Σημειώσεις - Θεωρία των αθλητικών ταλέντων - Ανίχνευση - Επιλογή και αξιοποίησή τους. Κομοτηνή.

8. Καμπάς Α., Ταξιλδάρης Κ. (2000). Ανάπτυξη και προπόνηση των συναρμοστικών ικανοτήτων. In: Σημειώσεις – Αρχές προπόνησης & προπονητική ομαδικών και ατομικών αθλημάτων, επιμέλεια: Ταξιλδάρης Κ., Κομοτηνή. (Σελ. 1 - 20).

9. Burton A. W. & Miller D.E. (1998). Movement skill assessment. Champaign : Human Kinetics (chapter 1 - 2).

10. Tudor O. Bompa (1999). PERIODIZATION Theory and Methodology of Training, Human Kinetics, USA, chapters 6,7, 9 (pages 146 – 191 and 253 – 268).


Θέματα Εργασιών για Ανασκόπηση

1. Μέθοδοι καθορισμού της βιολογικής ηλικίας.
2. Ψυχολογικά χαρακτηριστικά των επιμέρους βαθμίδων ανάπτυξης.
3. Πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα παιδιών με πρόωρη και καθυστερημένη βιολογική ανάπτυξη.
4. Ταλέντο: Μύθος ή πραγματικότητα.
5. Συστήματα ανίχνευσης και επιλογής ταλέντων σε κράτη της Ανατολικής Ευρώπης και στις Η.Π.Α.
6. Προπόνηση των συναρμοστικών ικανοτήτων.
7. Προπόνηση τεχνικής στην παιδική ηλικία.
8. Προπόνηση της αερόβιας αντοχής στην παιδική ηλικία.
9. Καθορισμός της έντασης της επιβάρυνσης κατά την προπόνηση αντοχής σε διάφορα αθλήματα.
10. Προπόνηση της αναερόβιας αντοχής στην παιδική ηλικία.
11. Προπονητικά περιεχόμενα για τη βελτίωση της ταχύτητας αντίδρασης στην παιδική και εφηβική ηλικία.
12. Προπονητικά περιεχόμενα για την προπόνηση δύναμης στην παιδική ηλικία.
13. Ιδιαιτερότητες και κίνδυνοι κατά την προπόνηση με βάρη στην παιδική και εφηβική ηλικία.
14. Προπονητικά περιεχόμενα για την ανάπτυξη της ευκινησίας στην παιδική ηλικία.
15. Προγράμματα λειτουργικής γυμναστικής για άρση μυϊκών ανισορροπιών.
16. Μακροχρόνιος προγραμματισμός ατομικών αθλημάτων (π.χ. κλασικός αθλητισμός).
17. Μακροχρόνιος προγραμματισμός ομαδικών αθλημάτων (π.χ. ποδόσφαιρο – μπάσκετ).
18. Διαμόρφωση μικρόκυκλων κατά την προπόνηση στην παιδική ηλικία.
19. Το πρόβλημα της πρόωρης εξειδίκευσης των νεαρών αθλητών.
20. Αξιολόγηση της αερόβιας ικανότητας στην παιδική ηλικία 16. Αξιολόγηση της δύναμης στην παιδική ηλικία.
21. Αξιολόγηση των συναρμοστικών ικανοτήτων στην παιδική ηλικία.
22. Αξιολόγηση της ευκινησίας στην παιδική ηλικία